Botanik Kavramları Öğretiminde, Kavram Çözümleme Tabloları, Kavram Ağları ve Kavram Haritalarının Uygulanması

dc.contributor.author Demirkuş, Nasip
dc.contributor.author Gürlek, Mehmet
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:52:48Z
dc.date.available 2025-05-10T17:52:48Z
dc.date.issued 2020
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,T.C. Mi̇lli̇ Eği̇ti̇m Bakanliği en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada; önemlibazıbiyolojik botanikle ilgili kavramların tanımları sınıflandırılması ve öğretim yöntemleri hakkında genel bilgi verilmiştir. Biyoloji dersinin genel ve özel amaçları açıklanarak okullarda yapılan biyoloji eğitim ve öğretiminin eksiklikleri de göz önünde bulundurulup, yöntemlerin uygulanması gösterilmiştir.Özellikle; kavram ağı, kavram haritası ve anlam çözümleme tablolarıyla botanikle ilgili kavram ve konular örneklerle izah edilmeye çalışılmıştır. Biyolojik kavramlar içerisinde botanikle ilgili kavramların, kavram öğretiminden faydalanılarak eğitim ve öğretim yöntemleriyle birlikte öğrencilere nasıl aktarılabileceği örneklerle gösterilmektedir.Ortaöğretimde biyoloji ders kitapları incelendiğinde öğretilen kavramların tanımında ve sunumunda bu grafik araç ve yöntemlerin etkili kullanılmadığı saptanmıştır. Bu durum göz önünde bulundurularak özeliklebotanikle ilgili kavramları örnek teşkil edecek şekilde tanımlanmış ve tanımlanan kavramlar kavram ağları, kavram haritaları ve anlam çözümleme tablolarıyla gösterilmiştir.Kavramlardan bahsedilirken, kavram öğretimi, yararları, türleri, gelişimi, sınıflanması, aşamalılığı, oluşumu ve öğrenme koşulları üzerinde durulmuştur. Kavramların bu özelikleri kavram ağı, kavram haritası ve kavram çözümleme tablolarıyla örneklendirilmiştir.Kavramlarla uygulanan yöntemler var olan bilgiyi en verimli şekilde kullanmayı sağlayan yöntemlerdir. Dolaylı yoldan da olsa bu yöntemlerin uygulanması sonucu ülkemiz eğitim, öğretim ve ekonomisine katkısı olacaktır.Ayrıca bu yöntemler anlatım yöntemine büyük bir güç ve destek sağlayacaktır.Ayrıca yapılan çalışmada uygulanan bu yöntemlerin mikrobiyoloji, zooloji, fizik ve kimya gibi diğer alanlarda da kullanılması ve örnek alınması amaçlanmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.33711/yyuefd.838442
dc.identifier.endpage 1414 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1391 en_US
dc.identifier.trdizinid 421655
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33711/yyuefd.838442
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/421655/botanik-kavramlari-ogretiminde-kavram-cozumleme-tablolari-kavram-aglari-ve-kavram-haritalarinin-uygulanmasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/18470
dc.identifier.volume 17 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Bitki Bilimleri en_US
dc.title Botanik Kavramları Öğretiminde, Kavram Çözümleme Tabloları, Kavram Ağları ve Kavram Haritalarının Uygulanması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files