Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Sera Etkisi Konusunda Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi

dc.contributor.author Yıldırım, İlke
dc.contributor.author Bakırcı, Hasan
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:15:46Z
dc.date.available 2025-05-10T17:15:46Z
dc.date.issued 2017
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin sera etkisi konusunda yedinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve bilginin kalıcılığına olan etkisini araştırmaktır. Çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim bahar yarıyılında yedinci sınıfta öğrenim gören 25 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma ön-son test tek gruplu deneysel desen modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Sera Etkisi Kavramsal Anlama Testi (SEKAT) ve Sera Etkisi Başarı Testi (SEBAT) kullanılmıştır. Veri toplama araçları öğrencilere, uygulamadan bir hafta önce ön test, uygulamadan hemen sonra son test olarak uygulanmıştır. OBYM'nin yedinci sınıf öğrencilerinin sera etkisi konusundaki bilgilerinin kalıcılığına etkisini belirlemek için; aynı testler, son testten iki ay sonra kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. SEKAT' ta elde edilen veriler; dereceli puanlama anahtarı, tanımlayıcı istatistik ve çoklu karşılaştırma (post-hoc) teknikleri ile analiz edilmiştir. SEBAT' tan elde edilen verilerin analizinde ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. OBYM'nin yedinci sınıf öğrencilerinin sera etkisi konusundaki kavramsal anlamalarında belirgin bir artışa neden olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca OBYM'nin öğrencilerin sera etkisi konusunda bilgilerinin kalıcılığını sağlamada da etkili olduğu tespit edilmiştir en_US
dc.identifier.endpage 63 en_US
dc.identifier.issn 2147-1037
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 45 en_US
dc.identifier.trdizinid 266713
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/266713/ortak-bilgi-yapilandirma-modelinin-sera-etkisi-konusunda-ogrencilerin-kavramsal-anlamalarina-ve-bilginin-kaliciligina-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/8765
dc.identifier.volume 18 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Çevre Bilimleri en_US
dc.title Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Sera Etkisi Konusunda Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarına ve Bilginin Kalıcılığına Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files