A Research in Diyarbakır To Determine the Effect of Physical Evidences and Gastronomy Experience on Satisfaction in Food and Beverage Enterprises

dc.contributor.advisor Şahin, Sedat
dc.contributor.author Koçak, Kaddafi
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:12:42Z
dc.date.available 2025-05-10T20:12:42Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüz yiyecek-içecek işletmelerinde memnuniyeti oluşturan birçok unsurun bulunduğu söylenebilir. Bunların başında da işletmelerin sahip olduğu fiziksel kanıtlar ve müşterilerine sundukları gastronomi deneyimi gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, yiyecek içecek işletmelerinde fiziksel kanıt faktörleri ile müşterilerin gastronomi deneyimleri ve memnuniyete ilişkin algıları arasında herhangi bir ilişkinin olup olmadığını aynı zamanda memnuniyet üzerinde gastronomi deneyimi ve fiziksel kanıt faktörlerinden hangisinin daha güçlü bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktır. Araştırma evrenini Diyarbakır ilinde faaliyet gösteren yiyecek içecek işletmelerinden hizmet satın alan müşteriler oluşturmaktadır. Araştırmada daha fazla veriye ulaşmak amacıyla nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniğinden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak alan yazın taranmış ilgili çalışmalardan geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiş ölçekler kullanılması uygun görülmüştür. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, müşterilerin yaşadıkları gastronomi deneyiminin işletmelerin sahip olduğu fiziksel kanıtlara göre müşteri memnuniyeti üzerinde daha güçlü bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Fiziksel Kanıtlar, Gastronomi Deneyimi, Yiyecek İçecek İşletmeleri, Pazarlama Karması, Gastronomi, Müşteri Memnuniyeti
dc.description.abstract It can be said that there are many factors that create satisfaction in today's food and beverage enterprises. The most important factors of these are the physical evidence of the enterprises and the gastronomic experience they offered to their customers. The aim of this study is to determine whether there is any relationship between physical evidence factors and customer perceptions of gastronomic experiences on satisfaction in food and beverage establishments, as well as which factors of gastronomic experience and physical evidence have a stronger effect on satisfaction. The research population consists of customers who purchase service from food and beverage enterprises in Diyarbakır. In order to reach more data, quantitative research methods were used. As a data collection tool, validity and reliability of the scales which were scanned in the literature were used. When the results of the research were evaluated, it was found that the gastronomic experience of the customers had a stronger effect on the customer satisfaction than the physical evidence of the enterprises. Keywords: Physical Evidence, Gastronomy Experience, Food and Beverage Enterprises, Marketing Mix, Gastronomy, Customer Satisfaction en_US
dc.identifier.endpage 122
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH4wJlCpvo3ZnwM6ZRriN1XFNlf2RUD72WktLKXuuu6Dv
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/23287
dc.identifier.yoktezid 618059
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Diyarbakır
dc.subject Fiziksel kanıtlar
dc.subject Gastronomi
dc.subject Müşteri tatmini
dc.subject Pazarlama karması
dc.subject Yiyecek içecek hizmetleri
dc.subject Yiyecek içecek işletmeleri
dc.subject Yiyecek içecek sektörü
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Diyarbakır en_US
dc.subject Pyhsical evidences en_US
dc.subject Gastronomy en_US
dc.subject Customer satisfaction en_US
dc.subject Marketing mix en_US
dc.subject Food and beverage services en_US
dc.subject Food and beverage operations en_US
dc.subject Food and beverage sector en_US
dc.title A Research in Diyarbakır To Determine the Effect of Physical Evidences and Gastronomy Experience on Satisfaction in Food and Beverage Enterprises en_US
dc.title.alternative Yiyecek İçecek İşletmelerinde Fiziksel Kanıtlar ile Gastronomi Deneyiminin Memnuniyet Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Diyarbakır'da Bir Araştırma en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections