İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı öğrentmenlik uygulaması dersi alan ilahiyat fakültesi son sınıf öğrencilerinin bu derse ilişkin beklentilerini tespit etmek ve değerlendirmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Bu kapsamda 2022-2023 eğitim-öğretim yılında iki dönem boyunca öğretmenlik uygulaması dersi alan ve Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullara giderek uygulama yapan öğrencilerin görüşlerine başvurulmuştur. Veriler, 8 öğrenci ile yüz yüze yapılan grup odak görüşmeleri aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler analiz etmek amacıyla araştırmacı tarafından öncelikle yazıya aktarılmış, daha sonra da NVIVO 12 programı aracılığıyla kodlandırılıp temalandırılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen temalar; tecrübe çeşitliliği, paydaş ilgisi, sosyal kabul ve uygulama ağırlıklı formasyondur. Ulaşılan sonuçlara göre öğrencilerin tecrübe çeşitliliğin meydana gelmesi amacıyla iki dönemlik öğretmenlik uygulamasının devam etmesi yönünde beklenti taşıdıkları ortaya çıkmıştır. Sürecin paydaşlarını oluşturan fakülte koordinatörlüğü, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninin ilgiyle yaklaşması, sürece ilişkin rolünü özveri ile yerine getirmesi, öğrencilerin bir diğer beklentisini oluşturmaktadır. Bununla beraber öğrenciler, uygulamanın yürütüldüğü okullarda kendilerinin birer öğretmen gibi kabul edilmesini de beklemektedirler. Son olarak öğretmenlik uygulamasının başarılı olabilmesi için diğer pedagojik formasyon derslerinde kendilerine aktif bir rol verilmesi ve uygulamalara ağırlık verilmesi de öğrencilerin beklentileri arasında yer almaktadır. Çalışmadan elde edilen sonuçlardan hareketle öğretmenlik uygulaması dersinin paydaş kurumlarına çeşitli öneriler sunulmuştur.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Din Bilimi

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

Issue

35

Start Page

160

End Page

177
Google Scholar Logo
Google Scholar™