Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Görsel Sanatlar Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan görsel sanatlar eğitimiuygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırma, durum çalışmasımodeline dayalı nitel bir çalışmadır. Araştırmanın amacına bağlı olarak farklı illerde veokullarda görev yapan 12 görsel sanatlar öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Yarıyapılandırılmış görüşme formu ile toplanan veriler, içerik analizi tekniği ile analizedilmiştir. Araştırma sonucunda, COVID-19 pandemi sürecinde görsel sanatlaröğretmenlerinin uzaktan görsel sanatlar öğretimine yönelik olumlu ve olumsuz görüşleresahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin uzaktan görsel sanatlar öğretim sürecindeinternete erişim, altyapı eksikliği ve öğrenme süreci ile ilgili sorunlar yaşadıkları tespitedilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde düz anlatım yöntemini diğeryöntem ve tekniklere göre daha fazla tercih ettikleri belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlardoğrultusunda, öğrencilerin ve öğretmenlerin COVID-19 salgını gibi ve olağanüstü afetdurumlarında uzaktan eğitime hazırlamak amacıyla yeni planlamalar ve öğretimprogramlarının düzenlenmesi önerilmektedir.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Sanat
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Tarih Okulu Dergisi
Volume
14
Issue
50
Start Page
697
End Page
711