Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konular Hakkındaki Tutum ve Görüşlerinin Belirlenmesi

dc.contributor.author Bakırcı, Hasan
dc.contributor.author Gürbüzkol, Rıdvan
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:52:45Z
dc.date.available 2025-05-10T17:52:45Z
dc.date.issued 2020
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,T.C. Mi̇lli̇ Eği̇ti̇m Bakanliği en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimselkonular hakkındaki tutumve görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Van il merkezi ve ilçelerinde görev yapmakta olan 289 (134-Kadın, 155-Erkek) Fen Bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmaya katılan Fen Bilimleri öğretmenleri içerisinde amaçlı örneklem yöntemi yardımıyla seçilen 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Sosyobilimsel KonularaYönelikTutum Ölçeği(SOKTÖ)ve Yarı Yapılandırılmış Mülakatformu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel veriler,tanımlayıcı istatistik tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik ve betimsel analizden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda Fen Bilimleri öğretmenlerinin, sosyobilimsel konular hakkında yeterli bilgiye sahip oldukları, Fen Bilimleri dersinde bu konulara yer verdiklerini ve günlük hayatta önem verdikleri belirlenmiştir. Sosyobilimsel konuların toplumu ilgilendirmesive öğretim programında yer alması nedeniyle Fen Bilimleri öğretmenlerinin bu konularla ilgili bilimsel tartışmaları ve çalışmaları takip ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sosyobilimselkonuların öğretimi, öğrencilerin başka düşünceye saygılı olmalarına, muhakeme ve eleştirel düşünme becerilerine katkı sağlamıştır. Fen Bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimsel konular hakkındaki tutum ve görüşlerinin daha net görülebilmesi için geniş katılımlı çalışmaların yapılması önerilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.33711/yyuefd.751857
dc.identifier.endpage 893 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 870 en_US
dc.identifier.trdizinid 421081
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33711/yyuefd.751857
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/421081/fen-bilimleri-ogretmenlerinin-sosyobilimsel-konular-hakkindaki-tutum-ve-goruslerinin-belirlenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/18445
dc.identifier.volume 17 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konular Hakkındaki Tutum ve Görüşlerinin Belirlenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files