Ortak Sınav Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: İlk Deneyimler
dc.contributor.author | Alkar, Elif | |
dc.contributor.author | Avcı, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2025-09-30T16:42:37Z | |
dc.date.available | 2025-09-30T16:42:37Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
dc.department-temp | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı | en_US |
dc.description.abstract | Mevcut araştırmada ortaokul öğretmenlerinin dönem içinde gerçekleşen ortak sınav uygulamalarına ilişkin görüş ve deneyimleri niteliksel yöntemlerle belirlenmiştir. Fenomenoloji deseninin uygulandığı çalışmada katılımcı grubu, Van il merkezi, ilçe ve köylerde görev yapan Türkçe ve Matematik öğretmenleridir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, betimsel ve içerik analizi tekniği ile kodlanmış ve MAXQDA 2020 programı üzerinden görselleştirilmiştir. Araştırma bulguları; öğretmenlerin yeni ortak sınav uygulamalarını, mesleki iş ve işleyiş, sınıf içi uygulamalar, öğrenci görüşleri ve sınav sorularının niteliği temaları altında yorumladığı şeklindedir. Öğretmenler, dönem içi merkezi ortak sınavları, kazanımlara uygun, uygulama yönüyle pratik ve objektif bulmuşlardır. Diğer taraftan değerlendirmeden doğan iş yükünün artması ve bölgeler arasındaki farklılıkların eğitim sürecinde fırsat eşitsizliği yaratması yönüyle de sınavlar eleştirilmiştir. Merkezi ortak sınavların öğretmen, öğrenci, veli ve okul iklimi üzerinde oluşturduğu baskı ve kaygı durumu göz önüne alındığında bu tür sınav uygulamaların temel değerlendirme ölçütü olarak kabul edilmemesi adına süreç odaklı ölçme-değerlendirme uygulamalarına yönelik çalışmaların daha fazla desteklenmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.52826/mcbuefd.1460690 | |
dc.identifier.endpage | 86 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-8918 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 67 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1319996 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1460690 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1319996/ortak-sinav-uygulamalarina-yonelik-ogretmen-gorusleri-ilk-deneyimler | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/28695 | |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ortak Sınav Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: İlk Deneyimler | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |