Ortak Sınav Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: İlk Deneyimler

dc.contributor.author Alkar, Elif
dc.contributor.author Avcı, Yusuf
dc.date.accessioned 2025-09-30T16:42:37Z
dc.date.available 2025-09-30T16:42:37Z
dc.date.issued 2025
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı en_US
dc.description.abstract Mevcut araştırmada ortaokul öğretmenlerinin dönem içinde gerçekleşen ortak sınav uygulamalarına ilişkin görüş ve deneyimleri niteliksel yöntemlerle belirlenmiştir. Fenomenoloji deseninin uygulandığı çalışmada katılımcı grubu, Van il merkezi, ilçe ve köylerde görev yapan Türkçe ve Matematik öğretmenleridir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, betimsel ve içerik analizi tekniği ile kodlanmış ve MAXQDA 2020 programı üzerinden görselleştirilmiştir. Araştırma bulguları; öğretmenlerin yeni ortak sınav uygulamalarını, mesleki iş ve işleyiş, sınıf içi uygulamalar, öğrenci görüşleri ve sınav sorularının niteliği temaları altında yorumladığı şeklindedir. Öğretmenler, dönem içi merkezi ortak sınavları, kazanımlara uygun, uygulama yönüyle pratik ve objektif bulmuşlardır. Diğer taraftan değerlendirmeden doğan iş yükünün artması ve bölgeler arasındaki farklılıkların eğitim sürecinde fırsat eşitsizliği yaratması yönüyle de sınavlar eleştirilmiştir. Merkezi ortak sınavların öğretmen, öğrenci, veli ve okul iklimi üzerinde oluşturduğu baskı ve kaygı durumu göz önüne alındığında bu tür sınav uygulamaların temel değerlendirme ölçütü olarak kabul edilmemesi adına süreç odaklı ölçme-değerlendirme uygulamalarına yönelik çalışmaların daha fazla desteklenmesi önerilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.52826/mcbuefd.1460690
dc.identifier.endpage 86 en_US
dc.identifier.issn 1309-8918
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 67 en_US
dc.identifier.trdizinid 1319996
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1460690
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1319996/ortak-sinav-uygulamalarina-yonelik-ogretmen-gorusleri-ilk-deneyimler
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/28695
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortak Sınav Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri: İlk Deneyimler en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files