Türkçe Öğretmen Adaylarının Yazma Kaygısı Düzeyleri ve Nedenleri

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırmada öğretmen adaylarının yazma kaygısı düzeyleribelirlenerek kaygılarının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşıpfarklılaşmadığı incelenmiştir. Ayrıca her sınıf düzeyinden üçer kişi olmaküzere 12 öğretmen adayı ile görüşülüp yazma kaygılarını besleyen nedenlerortaya konmuştur. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birarada kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açımlayıcı karma yöntemkullanılmıştır. Nicel verileri elde etmek için Yazma Kaygısı Ölçeği, nitelveriler için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Katılımcılar, 2016 yılında bir devlet üniversitesinde Türkçe Öğretmenliğiprogramında öğrenim gören 194 öğretmen adayından oluşmaktadır.Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının yazma kaygılarının düşükseviyede olduğu, yazma kaygılarının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlıbir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Yazma kaygısı bulunan öğretmenadaylarının kaygılarının ise özellikle yetersizlik algısından, değerlendirilmeendişesinden, yazılacak konudan, yazma ortamından ve yazmaya ayrılansüreden kaynaklandığı tespit edilmiştir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Psikoloji

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi

Volume

8

Issue

4

Start Page

2215

End Page

2239
Google Scholar Logo
Google Scholar™