Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Ürünler Konusundaki Bilgi Düzeyleri: Ege Üniversitesi Örneği

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş ürünler konusundaki bilgi ve bilinçdüzeyleri ile bunları etkileyen sosyo demografik ve davranışsal faktörleri belirlemektir. Araştırmanın anamateryali, oransal örnekleme yöntemi kullanılarak hesaplanan 190 adet anketten oluşmaktadır. Örnek hacmi% 90 güven aralığı ve % 10 hata payı dikkate alınarak belirlenmiştir. Anketlerden elde edilen sosyo demografikyapıya ait veriler tanımlayıcı istatistikler şeklinde özetlenmiştir. Yanı sıra, öğrencilerin genetiği değiştirilmişürünler konusundaki bilgi ve bilinç düzeylerine etki eden faktörler sınırlı bağımlı değişken regresyon modeliProbit tahmin yöntemi yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin % 63,7’si erkek, % 36,3’ükadındır. Öğrencilerin % 44,7’si fen, % 19,5’i sağlık ve % 35,8’i sosyal bilimler fakültelerinde eğitimgörmektedir. Katılımcıların yaşı 18 ile 30 arasında değişmekte olup, ortalama yaş 21,8 olarak bulunmuştur.Probit regresyon model sonuçlarına göre, öğrencinin aylık geliri ve açlığını gidermek için sağlıklı gıdaları tercihetmesi ile GDO’yu doğru tanımlama arasında pozitif bir ilişki vardır. Ancak, evde düzenli yemek yeme,Türkiye’de GDO’lu ürünlerin üretildiğini düşünme ile GDO’yu doğru tanımlama arasında negatif bir ilişkimevcuttur. Araştırma sonuçları, öğrencilerin sosyo demografik ve davranışsal özelliklerinin GDO’lu ürünlerhakkındaki bilgi düzeylerini önemli ölçüde etkilediğini göstermiştir. Fakat, öğrencilerin GDO’lu ürünlerhakkında sahip oldukları bilgi ve bilinç düzeylerinin davranışa dönüşmediği, bu durumun sadece farkındalıkboyutunda kaldığı söylenebilir.

Description

Keywords

Genetik Ve Kalıtım, Ziraat Mühendisliği, İktisat

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi

Volume

0

Issue

18. EYİ Özel Sayısı

Start Page

67

End Page

76
Google Scholar Logo
Google Scholar™