Üniversite Öğrencilerinde Dismenoreye Yaklaşım ve Dismenorenin Sosyal Yaşam ve Okul Performansına Etkisi
No Thumbnail Available
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Amaç: Bu çalışma Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi VanSağlık Yüksekokulu Ebelik bölümü öğrencilerinindismenore sıklığını, dismenorenin okul ve sosyalyaşantılarına etkilerini, dismenore ile başa çıkmaktakullandıkları yöntemleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Bu araştırma için veriler VisualAnalog Skala ve anket yöntemiyle elde edilmiştir.Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22 istatistik programıkullanılmıştır. İstatistiki değerlendirmede tanımlayıcıistatistikler ve ki kare analizi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %98'inin dismenoreyaşadığı ve süreç içerisinde, sadece %22.5'unun bunedenle doktora gittiği, %15.5'inin bu dönemde okulunagidemediği, %16,8'inin bu dönemde hayattan keyifalamadığı ve %4,5'inin dismenore nedeniyle ölmeyiistediği zamanların olduğu belirlenmiştir. Visual AnalogSkala puanı ile okul ve sosyal yaşamındaki problemlerarasında anlamlı bir ilişki bulundu.Sonuç: Bu çalışma öğrencilerde dismenore görülmesıklığının ve şiddetinin oldukça yüksek olduğunu, bunakarşılık doktora başvurma oranlarının düşük olduğunugöstermiştir. Öğrencilerin dismenore ve bu dönemdekidiğer şikayetleri nedeniyle aile, okul ve sosyalyaşantılarında sorunlar yaşadıkları, okula devam ve sınavbaşarısıyla ilgili problemleri olduğu belirlenmiştir.
Description
Keywords
Kadın Hastalıkları Ve Doğum, Genel Ve Dahili Tıp, Sağlık Bilimleri Ve Hizmetleri
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Van Tıp Dergisi
Volume
25
Issue
2
Start Page
188
End Page
193