Psikiyatri Hemşireliği Eğitiminde Standart Hasta Uygulamasının Öğrencilerin Klinik Uygulamalarına Etkisi: Öğrenci Görüşleri

dc.contributor.author Elçin, Melih
dc.contributor.author Sarıkoc, Gamze
dc.contributor.author Özcan, Celale Tangül
dc.date.accessioned 2025-05-10T16:52:16Z
dc.date.available 2025-05-10T16:52:16Z
dc.date.issued 2016
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇,Sağlik Bi̇li̇mleri̇ Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Psikiyatri hemşireliği eğitiminde standart hasta uygulamasının kullanımının öğrencilerin klinik deneyimlerine etkisine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Standart hasta (SH) uygulamasının psikiyatri hemşireliği eğitiminde kullanımının öğrencilerin güdülenme düzeylerine ve öğrenme deneyimlerine etkisini incelemek amacıyla karma yöntem ile yapılan doktora tez çalışmasının nitel bölümünü içermektedir. Bu araştırmanın verileri odak grup görüşmeleri ile toplanmıştır. Öğrencilerden elde edilen veriler, psikiyatri hemşireliğine ilişkin eğitim almadan önceki ön algılarından, klinik karşılaşma öncesi edindikleri farkındalık ve kazanımlarından, klinik stajda yaşadıkları deneyimlerinden oluşan öğrencilerin öğrenme yaşantılarından oluşmaktadır. Bu nedenle, veriler öğrenme yaşantısı kategorisi altında ön algı, klinik karşılaşma öncesi ve klinik karşılaşma temalarıyla tanımlanmıştır. SH uygulamasına katılan öğrenciler klinik stajlarında hasta ile görüşmeyi başlatma ve yapılandırma kolaylığını, başarabildiklerini görmekten duydukları memnuniyeti ifade etmiştir. SH uygulamasına katılmayan öğrenciler ise klinik stajlarında hastalarıyla iletişime geçerken kaygı yaşadıklarını, görüşmeyi başlatma ve yapılandırma sürecinde birtakım güçlükleri olduğunu, hastaları ile görüşme yaparken deney grubundaki arkadaşlarından destek alma ihtiyacı hissettiklerini ifade etmişlerdir. Hemşirelik ve diğer sağlık profesyonellerinin eğitiminde, standart hasta uygulamasının kullanımı için eğiticilerin ve öğrencilerin teşvik edilmesi önerilmektedir en_US
dc.identifier.endpage 410 en_US
dc.identifier.issn 1302-0471
dc.identifier.issn 2146-8052
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality Q3
dc.identifier.startpage 404 en_US
dc.identifier.trdizinid 223956
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/223956/psikiyatri-hemsireligi-egitiminde-standart-hasta-uygulamasinin-ogrencilerin-klinik-uygulamalarina-etkisi-ogrenci-gorusleri
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/2686
dc.identifier.volume 58 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gülhane Tıp Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Psikiyatri en_US
dc.title Psikiyatri Hemşireliği Eğitiminde Standart Hasta Uygulamasının Öğrencilerin Klinik Uygulamalarına Etkisi: Öğrenci Görüşleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files