Otizmli Bir Bireyin Azaltılması ve Artırılması İstenen Davranışlarında İşlevsel İletişim Öğretiminin Etkililiği

dc.contributor.author Sazak, Elif
dc.contributor.author Alpdoğan, Yusuf
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:17:39Z
dc.date.available 2025-05-10T17:17:39Z
dc.date.issued 2021
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Bolu Abant İzzet Baysal Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bir bireyin problem davranışlarının ortadan kaldırılmasında ve dersle ilgilenme davranışlarının artırılmasında işlevsel iletişim öğretimin etkililiği incelenmiştir. Araştırma, 11 yaşında, OSB tanısı almış bir erkek çocuğuyla yürütülmüştür. Araştırmada, nicel araştırma türlerinden deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, deneysel yöntem türlerinden denek sayısına göre planlanmış ve araştırmada tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli ortamlar arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, örneklemin problem davranışları nesne elde etmek ve zor bir görevden kaçmak amacıyla sergilediği, işlevsel iletişim öğretimi ile iletişim becerileri öğretildiğinde problem davranışların ortadan kalktığı ve ikinci bağımlı değişken olan örneklemin etkinlikle ilgilenme davranışlarının ise arttığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.endpage 182 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 152 en_US
dc.identifier.trdizinid 491754
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/491754/otizmli-bir-bireyin-azaltilmasi-ve-artirilmasi-istenen-davranislarinda-islevsel-iletisim-ogretiminin-etkililigi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/9362
dc.identifier.volume 18 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Özel en_US
dc.title Otizmli Bir Bireyin Azaltılması ve Artırılması İstenen Davranışlarında İşlevsel İletişim Öğretiminin Etkililiği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files