Opinions of Science Teachers About the Exams in the Renewed Measurement and Evaluation in 2023

dc.contributor.advisor Oğuz, Elif Kaval
dc.contributor.author Tunç, Ümmühan Ertuş
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:06:50Z
dc.date.available 2025-05-10T20:06:50Z
dc.date.issued 2025
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma, 2023 yılında yenilenen Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'nin fen bilimleri öğretmenleri tarafından nasıl değerlendirildiğini incelemektedir. Araştırma, yönetmelikteki ortak sınavlar, açık uçlu ve kısa cevaplı sorular gibi yeniliklerin öğretmenlerin mesleki uygulamaları, öğrenciler üzerindeki etkileri ve öğrenme çıktılarına katkısını anlamayı amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında, Van ilinde görev yapan 10 fen bilimleri öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş ve bu görüşmeler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin yenilenen yönetmeliğin öğrenci gelişimini takip etme, eğitimde bütünlük sağlama ve uluslar arası sınavlardaki başarıyı artırma gibi olumlu yönlerini desteklediğini göstermektedir. Ancak, kaynak eksikliği, uygulama zorlukları ve fırsat eşitsizliği gibi sorunlar da belirgin bir şekilde dile getirilmiştir. Öğretmenler, açık uçlu soruların öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirdiğini ancak değerlendirme sürecinin zaman alıcı olması ve objektifliğin sağlanmasında güçlükler yaratması gibi olumsuz yönlere de dikkat çekmiştir. Yeniliklerin daha etkili uygulanabilmesi için sınıf mevcutlarının iyileştirilmesi, materyal desteği sağlanması ve öğretmenlere yönelik ek eğitimlerin verilmesi gerektiği belirtilmiştir. Bu çalışma, öğretmenlerin görüşlerini ortaya koyarak, yenilenen ölçme ve değerlendirme uygulamalarının etkilerinin anlaşılmasına katkı sağlamayı ve alandaki gelecekteki çalışmalara ışık tutmayı hedeflemektedir.
dc.description.abstract This study examines how science teachers evaluate the Ministry of National Education's renewed Measurement and Evaluation Regulation of 2023. The research aims to understand the impact of innovations such as common exams and open-ended or short-answer questions on teachers' practices, student outcomes, and learning achievements. Semi-structured interviews were conducted with 10 science teachers working in Van province, and the data were analyzed using content analysis. The findings reveal that teachers support the regulation's positive aspects, such as monitoring student development, ensuring educational coherence, and enhancing international exam success. However, challenges such as resource shortages, implementation difficulties, and inequality of opportunity were prominently highlighted. Teachers also noted the benefits of open-ended questions in fostering creative and critical thinking skills among students, while pointing out the time-consuming nature of the evaluation process and difficulties in ensuring objectivity. Suggestions for improvement included reducing class sizes, providing material support, and offering additional training for educators. This study aims to contribute to the understanding of the impacts of the renewed measurement and evaluation practices and to guide future research in the field by reflecting the perspectives of science teachers. en_US
dc.identifier.endpage 84
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=P3dtmmHrq-mzEcmCLi1CqYOHnG2RE2ByUXC29h4HFjqGFHg0ggZLL5kE14_6Xg91
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/20614
dc.identifier.yoktezid 927955
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Education and Training en_US
dc.title Opinions of Science Teachers About the Exams in the Renewed Measurement and Evaluation in 2023 en_US
dc.title.alternative Fen Bilimleri Öğretmenlerinin 2023 Yılında Yenilenen Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliğindeki Sınavlar Hakkındaki Görüşleri en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections