4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Temel Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
dc.contributor.author | Alkar, Elif | |
dc.contributor.author | Derin, Songül Yılmaz | |
dc.date.accessioned | 2025-05-10T17:56:55Z | |
dc.date.available | 2025-05-10T17:56:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
dc.department-temp | Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Tanımlanmamış Kurum | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan temel kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları araştırılmıştır. 2022-2023 eğitim-öğretim yılının güz döneminde gerçekleştirilen çalışma, Malatya ilindeki ilkokullarda öğrenim gören öğrenciler ile yürütülmüştür. Ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen katılımcı grubunu 40 (22 kız, 18 erkek) 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, yöntemsel olarak tarama modelinde tasarlanmıştır. Kısa cevaplı ve açık uçlu 16 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış sorular arasında; kimlik, hak, vatandaşlık, kronoloji, milli egemenlik, milli mücadele, müze, kültür, empati, saygı, sorumluluk, harita, kroki, beşerî coğrafya, doğal afet ve coğrafi özellik kavramları yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda 4. sınıf öğrencilerinin büyük bir çoğunluğunun ilgili kavramlara anlama ve sınırlı anlama düzeyinde cevap verdiği, ifadelerin daha çok günlük hayattan ve derste öğrenilen örneklerden hareket edilerek oluşturulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler, kavram yanılgısını en fazla beşerî coğrafya ve coğrafi özellik gibi soyut ve örneklemeye daha az elverişli kavramlar etrafında oluşturmuşlardır. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17755/esosder.1276117 | |
dc.identifier.endpage | 1256 | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.issue | 87 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 1240 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1189915 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17755/esosder.1276117 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1189915/4-sinif-ogrencilerinin-sosyal-bilgiler-dersindeki-temel-kavramlari-anlama-duzeyleri-ve-kavram-yanilgilari | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/19781 | |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Coğrafya | en_US |
dc.title | 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Temel Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |