4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Temel Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları

dc.contributor.author Alkar, Elif
dc.contributor.author Derin, Songül Yılmaz
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:56:55Z
dc.date.available 2025-05-10T17:56:55Z
dc.date.issued 2023
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Tanımlanmamış Kurum en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan temel kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları araştırılmıştır. 2022-2023 eğitim-öğretim yılının güz döneminde gerçekleştirilen çalışma, Malatya ilindeki ilkokullarda öğrenim gören öğrenciler ile yürütülmüştür. Ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen katılımcı grubunu 40 (22 kız, 18 erkek) 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, yöntemsel olarak tarama modelinde tasarlanmıştır. Kısa cevaplı ve açık uçlu 16 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış sorular arasında; kimlik, hak, vatandaşlık, kronoloji, milli egemenlik, milli mücadele, müze, kültür, empati, saygı, sorumluluk, harita, kroki, beşerî coğrafya, doğal afet ve coğrafi özellik kavramları yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda 4. sınıf öğrencilerinin büyük bir çoğunluğunun ilgili kavramlara anlama ve sınırlı anlama düzeyinde cevap verdiği, ifadelerin daha çok günlük hayattan ve derste öğrenilen örneklerden hareket edilerek oluşturulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler, kavram yanılgısını en fazla beşerî coğrafya ve coğrafi özellik gibi soyut ve örneklemeye daha az elverişli kavramlar etrafında oluşturmuşlardır. en_US
dc.identifier.doi 10.17755/esosder.1276117
dc.identifier.endpage 1256 en_US
dc.identifier.issn 1304-0278
dc.identifier.issue 87 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1240 en_US
dc.identifier.trdizinid 1189915
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17755/esosder.1276117
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1189915/4-sinif-ogrencilerinin-sosyal-bilgiler-dersindeki-temel-kavramlari-anlama-duzeyleri-ve-kavram-yanilgilari
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/19781
dc.identifier.volume 22 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Coğrafya en_US
dc.title 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Temel Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files