Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Açısından Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Çeçen, Mehmet Akif
dc.contributor.author Melanlıoglu, Denız
dc.contributor.author Çiftçi, Ömer
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:32:13Z
dc.date.available 2025-05-10T17:32:13Z
dc.date.issued 2007
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Gazi̇ Üni̇versi̇tesi̇,Gazi̇ Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ders kitaplarında yer alan metinlerin önemli özelliklerinden biri olan okunabilirliklerini ölçmektir. Araştırmada 2006-2007 eğitim öğretim yılında ilköğretim altıncı sınıflarda okutulan ders kitaplarında bulunan şiir ve tiyatro metinleri dışındaki kırk altı düzyazının kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri ölçülmüştür. Bu ölçüm için Flesch’in Ateşman tarafından Türkçeye uyarlanan formülü kullanılmıştır. Metinlerin kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri, kitaba ve metnin bilgilendirici ya da öyküleyici olmasına göre tasnif edilmiştir. Öyküleyici metinlerin kelime ve cümle uzunluklarının bilgilendirici metinlere göre daha kısa olduğu, buna bağlı olarak okunabilirlik sayılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.identifier.endpage 219 en_US
dc.identifier.issn 1304-0278
dc.identifier.issue 22 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 206 en_US
dc.identifier.trdizinid 76577
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/76577/altinci-sinif-turkce-ders-kitaplarindaki-metinlerin-okunabilirlik-acisindan-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/13272
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Açısından Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files