Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Açısından Değerlendirilmesi
| dc.contributor.author | Çeçen, Mehmet Akif | |
| dc.contributor.author | Melanlıoglu, Denız | |
| dc.contributor.author | Çiftçi, Ömer | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-10T17:32:13Z | |
| dc.date.available | 2025-05-10T17:32:13Z | |
| dc.date.issued | 2007 | |
| dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Gazi̇ Üni̇versi̇tesi̇,Gazi̇ Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ders kitaplarında yer alan metinlerin önemli özelliklerinden biri olan okunabilirliklerini ölçmektir. Araştırmada 2006-2007 eğitim öğretim yılında ilköğretim altıncı sınıflarda okutulan ders kitaplarında bulunan şiir ve tiyatro metinleri dışındaki kırk altı düzyazının kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri ölçülmüştür. Bu ölçüm için Flesch’in Ateşman tarafından Türkçeye uyarlanan formülü kullanılmıştır. Metinlerin kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri, kitaba ve metnin bilgilendirici ya da öyküleyici olmasına göre tasnif edilmiştir. Öyküleyici metinlerin kelime ve cümle uzunluklarının bilgilendirici metinlere göre daha kısa olduğu, buna bağlı olarak okunabilirlik sayılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 219 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
| dc.identifier.issue | 22 | en_US |
| dc.identifier.scopusquality | N/A | |
| dc.identifier.startpage | 206 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 76577 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/76577/altinci-sinif-turkce-ders-kitaplarindaki-metinlerin-okunabilirlik-acisindan-degerlendirilmesi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/13272 | |
| dc.identifier.volume | 6 | en_US |
| dc.identifier.wosquality | N/A | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.title | Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Açısından Değerlendirilmesi | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |