The Teaching of Hadith Sciences in the Eastern and Southeastern Anatolia in the Period of Modern Turkish Republic

dc.contributor.advisor Özmen, Ramazan
dc.contributor.author Güneş, Seyfullah
dc.date.accessioned 2025-06-30T15:58:05Z
dc.date.available 2025-06-30T15:58:05Z
dc.date.issued 2011
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı / Hadis Bilim Dalı
dc.description.abstract Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde, hadis öğretimi bölgenin İslam'la tanışmasından günümüze kadar yapılmış ve yapılmaktadır. Bu çalışmada Hadis öğretiminin bölgedeki tarihi süreci incelenmektedir. Hadis öğreten kurumlar, hadis konusunda müstakil eser vermiş veya eserlerinde hadisle ilgili konulara yer vermiş ilim adamları ele alınmaktadır. Bölgede Hadis öğretimi örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yapılmaktadır. Ayrıca değişik etkinliklerle de hadisler halka ulaştırılmaktadır. Hadisler ağırlıklı olarak medreselerde, camilerde ve sohbet halkalarında talebelere ve halka aktarılmaktadır. Hadis öğretiminde hadis metinlerine ağırlık verilmiştir. Hadis usulü ise imam-hatip liseleri, ilahiyat fakültelerinde ve kısmen de olsa medreselerde verilmektedir. Bölgede yetişen hocaların yeterli düzeyde olmasa da azımsanmayacak derecede telif çalışmaları vardır. Bu telif çalışmaları şerh ve haşiye şeklinde oldukları gibi müstakil uslüple yazılanları da vardır. Bu çalışmalar hadis ilmine katkı sunmaktadır.
dc.description.abstract In east and southeast Anatolıa regions, the hadith education from meeting with İslam to today and are made up. İn this study examined hadith education process in the region and discussed hadith education institutions and sholars who works about hadith. The hadith teaching is conducted in formal and informal education institutions in the region. The hadith reached the puplic with various other activities. The hadiths Mainly in madrasahs, mosques and puplic chat to the students and the puplic are being diverted. Emphasis in the teaching of the hadith is the hadith text. The procedure of hadith in imam- preacher schools, facultys of theology and partly in madrasahs in provided. Trained scholars in the region, but not at a sufficent level of copyrighted works are substantial degree. This copyrighted works are as in the from of commentaries and marginalia. Nonetheless part of this works are written by detached style. These studies have contributed to the science of hadith. en_US
dc.identifier.endpage 110
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiI5B9uE0zemwu9MnAFmBg3FC5h6UI3lCmLit9dD2x2zT
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/27874
dc.identifier.yoktezid 313968
dc.language.iso tr
dc.subject Din
dc.subject Cumhuriyet Dönemi
dc.subject Din Eğitimi
dc.subject Din Öğretimi
dc.subject Doğu Anadolu Bölgesi
dc.subject Güneydoğu Anadolu Bölgesi
dc.subject Hadis
dc.subject Islamiyet
dc.subject Religion en_US
dc.subject Republican Period en_US
dc.subject Religious Education en_US
dc.subject Religious Teaching en_US
dc.subject Eastern Anatolia Region en_US
dc.subject Southeastern Anatolia Region en_US
dc.subject Hadith en_US
dc.subject Islam en_US
dc.title The Teaching of Hadith Sciences in the Eastern and Southeastern Anatolia in the Period of Modern Turkish Republic
dc.title Cumhuriyet Döneminde Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Hadis Öğretimi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections