Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Göç ve Kültür Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları
Abstract
Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının göç ve kültür kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, öğrencilerin “Göç/kültür ....... gibidir; çünkü .......” cümlelerinin yazılı olduğu formları tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar ayrıca ortak özellikleri bakımından kategorize edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların büyük bir çoğunluğu göç kavramını ayrılık, değişim, kuş, taşınmak metaforlarıyla ilişkilendirmiştir. Kültür kavramı için geliştirilen metaforlar daha çok gökkuşağı, insan ve kimlik üzerinedir. Kavramlara ilişkin oluşturulan kategorilerde göç kavramının en fazla “kayıp ve yalnızlık olarak göç” kategorisi altında, kültür kavramının ise “kimlik olarak kültür” kategorisi altında bir araya geldiği görülmektedir.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Kültürel Çalışmalar, Beşeri Bilimler
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Trakya Eğitim Dergisi
Volume
13
Issue
2
Start Page
1205
End Page
1218