Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Göç ve Kültür Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının göç ve kültür kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, öğrencilerin “Göç/kültür ....... gibidir; çünkü .......” cümlelerinin yazılı olduğu formları tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar ayrıca ortak özellikleri bakımından kategorize edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların büyük bir çoğunluğu göç kavramını ayrılık, değişim, kuş, taşınmak metaforlarıyla ilişkilendirmiştir. Kültür kavramı için geliştirilen metaforlar daha çok gökkuşağı, insan ve kimlik üzerinedir. Kavramlara ilişkin oluşturulan kategorilerde göç kavramının en fazla “kayıp ve yalnızlık olarak göç” kategorisi altında, kültür kavramının ise “kimlik olarak kültür” kategorisi altında bir araya geldiği görülmektedir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Kültürel Çalışmalar, Beşeri Bilimler

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

13

Issue

2

Start Page

1205

End Page

1218
Google Scholar Logo
Google Scholar™