Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyanın Sanat Eğitimi Sürecinde Kullanımına Yönelik Görüşleri

dc.contributor.author Hiçyılmaz, Yahya
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:52:59Z
dc.date.available 2025-05-10T17:52:59Z
dc.date.issued 2020
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Sosyal medya, toplumda büyük bir ilgi görmekte ve son yıllardaeğitimin bir aracı olarak kullanılmaktadır. Sosyal medya araçları,sanatçılara ve sanat eğitimcilerine birçok olanak sağlamaktadır.Ancak ulusal ve uluslararası literatür incelendiğinde, görselsanatlar öğretmen adaylarının sosyal medyayı sanat eğitimisürecinde kullanmasına yönelik araştırmaların çok az olduğugörülmüştür. Bu nedenle bu çalışmada görsel sanatlar öğretmenadaylarının sosyal medyayı sanat eğitimi sürecindekullanımlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın amacına bağlı olarak çalışmada, nitel araştırmayöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahardöneminde Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesibünyesinde Resim-İş eğitimi programı kapsamında öğrenimgören 28 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Çalışma grubu,amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi esasalınarak belirlenmiştir. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşmeformu kullanılmıştır. Bu doğrultuda toplanan veriler, içerikanalizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, öğretmenadaylarının eğitim amaçlı kullandıkları sosyal medyauygulamaları içerisinde en fazla “Pinterest”i tercih etikleri tespitedilmiştir. Öğretmen adaylarını sosyal medya uygulamalarınayönelten birçok neden olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenadaylarının sosyal medyanın sanat eğitimi sürecinde kullanımıkonusunda olumlu ve olumsuz düşünceleri olduğu tespitedilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, sosyal meydanında dahil olduğu yeni teknolojilerin kullanıldığı sanat eğitimisınıflarında alternatif öğrenme modelleri önerilebilir en_US
dc.identifier.doi 10.32547/ataunigsed.755193
dc.identifier.endpage 593 en_US
dc.identifier.issn 1300-9206
dc.identifier.issn 2687-4288
dc.identifier.issue 45 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 588 en_US
dc.identifier.trdizinid 462386
dc.identifier.uri https://doi.org/10.32547/ataunigsed.755193
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/462386/gorsel-sanatlar-ogretmen-adaylarinin-sosyal-medyanin-sanat-egitimi-surecinde-kullanimina-yonelik-gorusleri
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/18532
dc.identifier.volume 26 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Hiçyılmaz, Yahya
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Sanat en_US
dc.title Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyanın Sanat Eğitimi Sürecinde Kullanımına Yönelik Görüşleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files