Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyanın Sanat Eğitimi Sürecinde Kullanımına Yönelik Görüşleri
| dc.contributor.author | Hiçyılmaz, Yahya | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-10T17:52:59Z | |
| dc.date.available | 2025-05-10T17:52:59Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ | en_US |
| dc.description.abstract | Sosyal medya, toplumda büyük bir ilgi görmekte ve son yıllardaeğitimin bir aracı olarak kullanılmaktadır. Sosyal medya araçları,sanatçılara ve sanat eğitimcilerine birçok olanak sağlamaktadır.Ancak ulusal ve uluslararası literatür incelendiğinde, görselsanatlar öğretmen adaylarının sosyal medyayı sanat eğitimisürecinde kullanmasına yönelik araştırmaların çok az olduğugörülmüştür. Bu nedenle bu çalışmada görsel sanatlar öğretmenadaylarının sosyal medyayı sanat eğitimi sürecindekullanımlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın amacına bağlı olarak çalışmada, nitel araştırmayöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahardöneminde Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesibünyesinde Resim-İş eğitimi programı kapsamında öğrenimgören 28 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Çalışma grubu,amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi esasalınarak belirlenmiştir. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşmeformu kullanılmıştır. Bu doğrultuda toplanan veriler, içerikanalizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, öğretmenadaylarının eğitim amaçlı kullandıkları sosyal medyauygulamaları içerisinde en fazla “Pinterest”i tercih etikleri tespitedilmiştir. Öğretmen adaylarını sosyal medya uygulamalarınayönelten birçok neden olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenadaylarının sosyal medyanın sanat eğitimi sürecinde kullanımıkonusunda olumlu ve olumsuz düşünceleri olduğu tespitedilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, sosyal meydanında dahil olduğu yeni teknolojilerin kullanıldığı sanat eğitimisınıflarında alternatif öğrenme modelleri önerilebilir | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.32547/ataunigsed.755193 | |
| dc.identifier.endpage | 593 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1300-9206 | |
| dc.identifier.issn | 2687-4288 | |
| dc.identifier.issue | 45 | en_US |
| dc.identifier.scopusquality | N/A | |
| dc.identifier.startpage | 588 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 462386 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.755193 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/462386/gorsel-sanatlar-ogretmen-adaylarinin-sosyal-medyanin-sanat-egitimi-surecinde-kullanimina-yonelik-gorusleri | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/18532 | |
| dc.identifier.volume | 26 | en_US |
| dc.identifier.wosquality | N/A | |
| dc.institutionauthor | Hiçyılmaz, Yahya | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.subject | Sanat | en_US |
| dc.title | Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyanın Sanat Eğitimi Sürecinde Kullanımına Yönelik Görüşleri | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |