Velilerin Gözünden 4-6 Yaş Kur’an Kursları Üzerine Bir Meta-sentez Çalışması

dc.contributor.author Ecer, Mnır
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:56:53Z
dc.date.available 2025-05-10T17:56:53Z
dc.date.issued 2023
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı olarak 2013 yılından beri faaliyet yürüten 4-6 yaş Kur’an kurslarına ilişkin veli görüşlerine yönelik çalışmaların merkeze alınarak meta-sentez yöntemiyle incelenmesi ve bu görüşlerin genel bir değerlendirmesinin elde edilmesi amaçlanmıştır. Türkiye’nin farklı bölgelerinde yürütülen veli görüşlerine dayalı 4-6 yaş Kur’an kursu çalışmalarında hem benzer hem de farklı bulgu ve sonuçlar elde edilmiştir. Çalışmada bilimsel yöntem olarak kullanılan meta-sentez, nitel araştırmalarda giderek araştırma sayısı artan bir konuya ilişkin bulgu ve sonuçları bir araya getirip analiz eden ve genel bir değerlendirmenin elde edilmesini sağlayan bir özellik taşımaktadır. Bu yöntemi kullanarak Türkiye’de 4-6 yaş Kur’an kurslarına çocuklarını gönderen velilerin görüşlerini içeren çalışmaların veri ve sonuçları ile ilgili genel bir panoramanın elde edilebileceği düşünülmüştür. Çalışma grubunda toplam 10 araştırma yer almıştır. Bunlar araştırmacı tarafından taranarak kodlandırılmış daha sonra da temalara ulaşılmıştır. Ulaşılan temalar; kursu tercih gerekçesi, içerik, kazanımlar, fiziksel koşullar ve öğretici yeterliğidir. Elde edilen sonuçlara göre veliler dinî eğitim başta olmak üzere resmî kurum, tavsiye, sosyalleşme, örgün eğitime hazırlık gibi gerekçelerle çocuklarını bu kurslara göndermektedir. Kurslarda verilen eğitimin içeriği ve öğrencilerin edindiği kazanımlarla ilgili bulgular, velilerin genel anlamda memnuniyetini ortaya koymakla beraber çeşitli problemlerin de ifade edilmesini sağlamıştır. Kursların fiziksel koşullarına ilişkin verilerin bir kısmı yeterli olduğu yönünde sonuçlar verirken elverişsiz ve iyileştirilmesi gereken yönlere de işaret etmiştir. Son olarak velilerin gözünden kursların öğreticilerinin alan bilgisi ve pedagojik donanımları genel anlamda yeterli görülmüş, bununla beraber bazı iletişim ve iş birliği eksikliklerine de temas edilmiştir. en_US
dc.identifier.doi 10.21547/jss.1344154
dc.identifier.endpage 1093 en_US
dc.identifier.issn 1303-0094
dc.identifier.issn 2149-5459
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1078 en_US
dc.identifier.trdizinid 1201572
dc.identifier.uri https://doi.org/10.21547/jss.1344154
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1201572/velilerin-gozunden-4-6-yas-kuran-kurslari-uzerine-bir-meta-sentez-calismasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/19766
dc.identifier.volume 22 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Ecer, Mnır
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyal Çalışma en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Din Bilimi en_US
dc.title Velilerin Gözünden 4-6 Yaş Kur’an Kursları Üzerine Bir Meta-sentez Çalışması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files