İngilizce Öğretim Metodu Olarak İletişimci Yaklaşım: Van Atatürk Anadolu Lisesi Örneği

No Thumbnail Available

Date

2010

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

İletişimci dil öğretimi, yabancı dil öğretiminde en etkili yöntemlerin başında gelmektedir. Yabancı dil öğreniminin önemi ve Türkiye'de verimli dil öğretimi konusundaki tartışmalar dikkate alındığında, bu çalışmanın alana önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu araştırma, Orta Öğretim Kurumları Genel Liseler İngilizce Öğretim Programında İngilizce öğretim yöntemi olarak kullanılan İletişimci Yaklaşımı genel hatlarıyla tanıtarak işlevselliğini değerlendirmektedir.Çalışma, Van ili Atatürk Anadolu Lisesi 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırmanın başında, nicel araştırma yöntemine dayalı örnek bir seviye ölçme sınavı yapıldı. Elde edilen sonuçların İletişimci Dil Öğretimine dayalı Orta Öğretim Kurumları Genel Liseler İngilizce Öğretim Programında hedeflenen kazanımlarla örtüşmediği saptandı. Dil eğitimi alan kişilerin çoğunlukla daha önce çalışılan ve sıkça kullanılan gündelik kalıplaşmış ifadeleri söyleyebildikleri; oysa üretkenliğe dayalı, daha önce denemedikleri yapıları ve değim özelliği taşıyan ifadeleri söyleyemedikleri veya söylemekten çekindikleri sonucuna varıldı. Yabancı dil öğretim yöntemi olarak kullanılan İletişimci Yaklaşımda özellikle ana dilin hiç kullanılmadığı, hedef dille bir bağıntısı yokmuş gibi anlatıldığı ve hedef dilin son derece yapay bir şekilde sunulduğu görüldü. Ayrıca, literatürdeki diğer çalışmalarla, konu hakkındaki farklı görüşlere de yer verilerek çalışmanın sonunda, iletişimci yaklaşım açısından elde edilen olumsuz sonuçların olası nedenleri üzerinde duruldu ve birtakım önerilerde bulunuldu.Bu araştırma, Türkiye'de daha etkin bir dil öğretiminin gerçekleşmesi için iletişimci dil öğretim modelinin ancak sınırlı bir şekilde, belli başlı konularda kullanılması gerektiğini ve yabancı dil öğretiminde ana dilin de bir öğretim aracı olarak kullanılmasının ikinci dil edinimini oldukça kolaylaştıracağını vurgulamaktadır.Anahtar Kelimeler: İletişimci Dil Öğretimi, İletişim Yetkinliği, İletişimci yaklaşım, İngilizcenin İkinci Dil Olarak Öğretimi, İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, İkinci Dil Öğretimi, Yabancı Dil öğretimi
The Communicative Language Teaching (CLT) has been one of the most dominant methods in EFL communities. Considering the importance of foreign language teaching and the discussions about the productive language teaching in Turkey, this study is thought to provide significant contributions to the field. This study is to introduce the Communicative Approach which is used as a principle English teaching method in Secondary Schools English Teaching Program for High Schools with its mainlines and evaluate its usefulness.The study covers the 10th, 11th, and 12th grade students of Van Ataturk Anatolian High School. In the initial stage of this study, a sample level test based on quantitative data collection was given. However, at the end of the study, it was found out that there was a discrepancy between the principal target benefits of Secondary Schools English Teaching Program for High Schools which is principally based on CLT and the results obtained. It was found out that majority of the language learners could only utter daily or structural expressions mostly studied beforehand or often practised but could not or regret to reproduce those never experienced or those depending on creativity. It was also revealed that particularly the first language was rarely used; the target language was presented quite artificially and instructed as if it did not have any common features with the first language in Communicative Approach used as a second language teaching method. Furthermore, at the end of the study, the possible reasons for these negative results obtained in terms CLT were evaluated and some suggestions were put forth, by citing other studies and opinions on this field.This study suggests that communicative language teaching should only be used on limited certain subjects in order to achieve a more efficient language teaching system in Turkey and it will make foreign language acquisition quite easy to use first language as a means of teaching material.Key Words: Communicative Language Teaching (CLT), Communicative Competence (CC), L2 Teaching, Second Language Teaching, Second Language Acquisition, English as a Second Language (ESL), English as a Foreign Language (EFL).

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Dil Edinimi, Yabancı Dil Öğretimi, Ikinci Dil, Ikinci Dil Öğrenimi, Iletişim, Iletişimsel Dil Öğretimi, Iletişimsel Yöntem, Ingilizce, Education and Training, Language Acquisition, Foreign Language Teaching, Second Language, Second Language Learning, Communication, Communicative Language Teaching, Communicative Method, English

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

71

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™