Pazarlama Perspektifinden Karşılaştırmalı Reklamlar

dc.contributor.author Aydın, Ibrahim
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:15:39Z
dc.date.available 2025-05-10T17:15:39Z
dc.date.issued 2017
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, pazarlama bakışı açısı ile karşılaştırmalı reklamların temel kavramlarını açıklamaktır. Türkiye'de doğrudan karşılaştırmalı reklama yönelik yasal engellerin yakın gelecekte kalkacak olmasıyla beraber çeşitli medyalarda doğrudan karşılaştırmalı reklamlarla karşılaşılacaktır. Karşılaştırmalı reklamların, doğrudan karşılaştırmalı, dolaylı karşılaştırmalı gibi farklı türleri bulunmaktadır. 1900'lü yıllarda kullanılmaya başlandığına rastlanmış ve 1971 yılında da doğrudan karşılaştırmalı reklamın Amerika'da yapılabilmesine yönelik hukuki engeller kaldırılmıştır. Karşılaştırmalı olmayan reklama kıyasla bilgilendirme, ikna etme, rakip markalar arasında daha iyi kıyaslama olanağı sağlama, tüketici lehine rekabeti teşvik etme, ürünlerin geliştirilmesine etkisi olma, pazara yeni girecek firma için pazara giriş bariyerlerini azaltma gibi olumlu yönlerinin yanında, tüketicide kafa karışıklığına neden olması, doğruluk ve tarafsızlığın kaybedilmesi, reklama yönelik daha fazla olumsuz tutumlara neden olması, firmaların aleyhine şiddetli rekabete neden olması, dikkatli kullanılmadığı zaman yasal risklerinin olması gibi olumsuz yönleri de mevcuttur. Olumsuzluklarla karşılaşılmaması için karşılaştırmalı reklamlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken noktalar bulunmaktadır en_US
dc.identifier.endpage 921 en_US
dc.identifier.issn 2147-7655
dc.identifier.issn 2149-4622
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 899 en_US
dc.identifier.trdizinid 264011
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/264011/pazarlama-perspektifinden-karsilastirmali-reklamlar
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/8712
dc.identifier.volume 5 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Aydın, Ibrahim
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Pazarlama Perspektifinden Karşılaştırmalı Reklamlar en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files