Kimya Öğretmen Adaylarının Fetemm Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
| dc.contributor.author | Çelikkıran, Ayşegül Tarkın | |
| dc.contributor.author | Aydın, Sevgi | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-10T16:52:30Z | |
| dc.date.available | 2025-05-10T16:52:30Z | |
| dc.date.issued | 2017 | |
| dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ | en_US |
| dc.description.abstract | Bir durum çalışması olan bu araştırmada, bütünleşik Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi yaklaşımı temel alınarak hazırlanan dört farklı etkinliğin uygulanmasına katılan 13 Kimya öğretmen adayının FeTeMM eğitimi etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. FeTeMM eğitimi etkinlikleri uygulamasında Wheeler, Whitworth ve Gonczi (2014) tarafından önerilen mühendislik tasarım süreci modeli kullanılmıştır. Altı hafta süren uygulamalar boyunca her etkinlik sonrasında katılımcılardan FeTeMM eğitimi etkinliklerinin kendilerine sağladığı katkılar, etkinliklerin en öğretici kısmı ve en zor kısımları hakkında yansıtma raporu (reflection papers) yazmaları istenmiştir. Veriler içerik analizi, betimsel analiz ve sürekli karşılaştırmalı analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Katılımcılar FeTeMM eğitimi uygulamalarının disiplinler arası bakış açısı kazandırma ve kimya alan bilgisi/öğrenilenleri hatırlama/pekiştirme noktasında önemli katkılar sunduğunu belirtmişlerdir. Özellikle tasarımın yapılmasına yönelik yapılan araştırma ve bunun sonucunda tasarım yapma basamaklarının en öğretici noktalar olarak belirtmişlerdir. Son olarak, öğretmen adayları özellikle kullanılacak malzemelere, ürünün nasıl tasarlanacağına karar verme ve gerekli bilgiyi edinmearaştırma noktasında zorlanmışlardır. Elde edilen bulgular ışığında öğretmen eğitimi ve FeTeMM eğitimi uygulaması ile ilgili öneriler sunulmuştur | en_US |
| dc.identifier.endpage | 1656 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1305-2020 | |
| dc.identifier.issue | 1 | en_US |
| dc.identifier.scopusquality | N/A | |
| dc.identifier.startpage | 1624 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 284506 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/284506/kimya-ogretmen-adaylarinin-fetemm-uygulamalari-hakkindaki-goruslerinin-incelenmesi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/2788 | |
| dc.identifier.volume | 14 | en_US |
| dc.identifier.wosquality | N/A | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.subject | Kimya | en_US |
| dc.subject | Uygulamalı | en_US |
| dc.title | Kimya Öğretmen Adaylarının Fetemm Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |