Kimya Öğretmen Adaylarının Fetemm Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

dc.contributor.author Çelikkıran, Ayşegül Tarkın
dc.contributor.author Aydın, Sevgi
dc.date.accessioned 2025-05-10T16:52:30Z
dc.date.available 2025-05-10T16:52:30Z
dc.date.issued 2017
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bir durum çalışması olan bu araştırmada, bütünleşik Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi yaklaşımı temel alınarak hazırlanan dört farklı etkinliğin uygulanmasına katılan 13 Kimya öğretmen adayının FeTeMM eğitimi etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. FeTeMM eğitimi etkinlikleri uygulamasında Wheeler, Whitworth ve Gonczi (2014) tarafından önerilen mühendislik tasarım süreci modeli kullanılmıştır. Altı hafta süren uygulamalar boyunca her etkinlik sonrasında katılımcılardan FeTeMM eğitimi etkinliklerinin kendilerine sağladığı katkılar, etkinliklerin en öğretici kısmı ve en zor kısımları hakkında yansıtma raporu (reflection papers) yazmaları istenmiştir. Veriler içerik analizi, betimsel analiz ve sürekli karşılaştırmalı analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Katılımcılar FeTeMM eğitimi uygulamalarının disiplinler arası bakış açısı kazandırma ve kimya alan bilgisi/öğrenilenleri hatırlama/pekiştirme noktasında önemli katkılar sunduğunu belirtmişlerdir. Özellikle tasarımın yapılmasına yönelik yapılan araştırma ve bunun sonucunda tasarım yapma basamaklarının en öğretici noktalar olarak belirtmişlerdir. Son olarak, öğretmen adayları özellikle kullanılacak malzemelere, ürünün nasıl tasarlanacağına karar verme ve gerekli bilgiyi edinmearaştırma noktasında zorlanmışlardır. Elde edilen bulgular ışığında öğretmen eğitimi ve FeTeMM eğitimi uygulaması ile ilgili öneriler sunulmuştur en_US
dc.identifier.endpage 1656 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1624 en_US
dc.identifier.trdizinid 284506
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/284506/kimya-ogretmen-adaylarinin-fetemm-uygulamalari-hakkindaki-goruslerinin-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/2788
dc.identifier.volume 14 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Kimya en_US
dc.subject Uygulamalı en_US
dc.title Kimya Öğretmen Adaylarının Fetemm Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files