Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öyküleyicimetinlerdeki Empati Durumlarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Kaya, Mustafa
dc.contributor.author Erol, Sedat
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:54:46Z
dc.date.available 2025-05-10T17:54:46Z
dc.date.issued 2021
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Adiyaman Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Türkçe ders kitaplarında yer alan öyküleyici metinlerdeki empati durumlarını tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesinin kullanıldığı araştırmada, çalışma materyali olarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2020-2021 eğitim-öğretim yılında okutulan Türkçe ders kitaplarından her sınıf düzeyinde bir ders kitabı seçilmiştir. Bu kitaplarda yer alan öyküleyici metinler, içerik analizi çeşitlerinden duygusal yön analizine göre incelenmiştir. 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici metinlerde 33, 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici metinlerde 23, 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici metinlerde 19, 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici metinlerde 15 empati durumu tespit edilmiştir. Bu bağlamda incelenen öyküleyici metinlerde önemli derecede empati durumuna yer verildiği ve bu empati durumlarının genel olarak metinlere serpiştirildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle okul öncesi ve ilkokul gibi farklı düzeylerde, farklı ders kitaplarında ve edebi eserlerde empati durumları üzerine çalışmalar yapılması ve nitelikli eserlerin okuyucularla buluşturulması önerilmiştir. en_US
dc.identifier.doi 10.33437/ksusbd.821126
dc.identifier.endpage 105 en_US
dc.identifier.issn 2149-2786
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 89 en_US
dc.identifier.trdizinid 454577
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33437/ksusbd.821126
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/454577/ortaokul-turkce-ders-kitaplarinda-yer-alan-oykuleyicimetinlerdeki-empati-durumlarinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/19039
dc.identifier.volume 18 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öyküleyicimetinlerdeki Empati Durumlarının Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files