How Does Birth-Related Content in Mass Media Affect Pregnant Women?
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Amaç: Bu çalışma, kitle iletişim araçlarında yer alan doğumla ilgili içeriklerin gebe kadınları nasıl etkilediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma verileri, tanımlayıcı bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme kılavuzu kullanılarak derinlemesine görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Mayıs-Temmuz 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen bu fenomenolojik çalışmada 15 gebe kadınla görüşme yapıldı. Kliniğe gelen gebelerle öncelikle ön görüşme yapılarak kendilerine konu hakkında bilgi verildi. Daha sonra görüşmeyi kabul eden gebelerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada betimsel raporlama yöntemi tercih edilmiştir. Elde edilen veriler tematik analize tabi tutularak ana temalar ortaya çıkarılmıştır. Ortaya çıkan temalar tablolara dönüştürülerek alt temalar ve kategoriler belirlendi. Bulgular: Elde edilen veriler; doğum planı, doğumla ilgili bilgi kaynakları, elde edilen bilgilerden etkilenme, doğumla ilgili içerikle karşılaşma, doğum sahnesi veya karşılaşılan görsellerle ilgili düşünceler, içeriklerin tutum ve davranışlara etkisi ve karşılaşılması istenen içerik olmak üzere yedi alt temadan oluşmuştur. Sonuç: Sonuç olarak kitle iletişim araçlarından elde edilen bilgilerin tüm temalarda gebeleri çeşitli yönlerden etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca etkilerin gebelerin maruz kaldığı içerik veya bilgiye göre farklılık gösterdiği belirlendi.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
Volume
18
Issue
4
Start Page
447
End Page
455