Unesco Yaratıcı Şehirler Ağı Zanaat ve Halk Sanatları Teması Bağlamında Van’daki Savat İşçiliğinin Değerlendirilmesi

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Van’ın geleneksel el sanatlarından birisi olan Savat işçiliğinin Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation [UNESCO]) Yaratıcı Şehirler Ağı Programı’na Zanaat ve Halk Sanatları teması altında katılma durumunu tespit etmektir. Ayrıca, Savat işçiliğinin mevcut durumunu, yaşanılan problemleri, kamu ve özel sektöre ne gibi sorumluluklar düştüğünü belirleyerek birtakım öneriler getirebilmek amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) kullanıldığı bu araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi tercih edilmiştir. Bu kapsamda araştırmanın evreni Van İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Van’da yaşayan profesyonel turist rehberleri, Van’da faaliyet gösteren seyahat acenteleri ve Van’da yaşayan Savat ustaları ile Van’da görev yapan akademisyenlerden oluşmaktadır. Araştırma soruları ilgili literatürün taranmasıyla oluşturulmuş ve veriler yarı yapılandırılmış mülakat formuyla elde edilmiştir. Verilerin analizi süresi boyunca, alınan cevaplar ayıklanmış, ardından betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre hammaddenin pahalı olması, ilgisizlik, tanıtım faaliyetlerinin yapılamaması, sivil toplum kuruluşlarına ihtiyaç duyulması, eğitim yönünden yetersizlikler, ürünlerin tek düze olarak yapılması, yurtiçi pazarlar olarak Türkiye’nin Batı bölgeleri, yurtdışı hedef Pazar olarka ise Rusya, Kafkasya, Avrupa ülkeleri olduğu ve UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağına Van’ın girmesi durumunda, şehirde geceleme sayısının artacağı, Van’ın daha bilinir hale geleceğini ve yerel halkın yabancı dil öğrenmeye başlayacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Description

Keywords

Folklor, Otelcilik, Konaklama, Spor Ve Turizm

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

9

Issue

3

Start Page

1008

End Page

1027
Google Scholar Logo
Google Scholar™