İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Ortak Sınavlar Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi

dc.contributor.author Bakırcı, Hasan
dc.contributor.author Koçak, Bedran
dc.contributor.author Geçer, Ayşe Keskin
dc.date.accessioned 2025-09-30T16:36:39Z
dc.date.available 2025-09-30T16:36:39Z
dc.date.issued 2024
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi,Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmenlerinin ortak sınav uygulaması hakkındaki düşüncelerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Van ilinde görev yapan on iki matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmay a katılan öğretmenler devlet okullarında görev yapmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklemeye göre seçilmiştir. Araştırmanın verileri, altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Öğretmenler, ortak sınav uygulamasının bazı olumlu sonuçlarının yanı sıra sınırlılıklarını da belirtmişlerdir. Öğretmenler sınavın olumlu yönlerini; herkese aynı soruların sorulması, eşit ölçme yapması, soruların zorlu k düzeylerinin farklı olması, öğrenciler arası eşit rekabet sağlaması, öğrenci başarısını objektif bir şekilde değerlendirme şeklinde ifade etmişlerdir. Buna karşın öğretmenler ortak sınavların sınırlılıklarını ise, yerel ihtiyaçların göz ardı edilmesi, öğrenci motivasyonu üzerinde olumsuz etki, eğitimdeki fırsat eşitsizliklerini derinleştirmesi ve sınav kaygısı olarak belirtmişlerdir. Bu sınırlılıklar, sınavın adil olamayacağını şeklinde yorumlamışlardır. Bu sonuçlardan hareketle, Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitim-öğret im politikaları ve kararları alırken daha fazla öğretmen görüşü alması, bu tür uygulamaların daha katılımcı ve kapsayıcı olmasını sağlayabilir. en_US
dc.identifier.doi 10.29228/Joh.75275
dc.identifier.endpage 2276 en_US
dc.identifier.issn 1308-5298
dc.identifier.issn 2148-4260
dc.identifier.issue 71 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 2253 en_US
dc.identifier.trdizinid 1335523
dc.identifier.uri https://doi.org/10.29228/Joh.75275
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1335523/ilkogretim-matematik-ogretmenlerinin-ortak-sinavlar-hakkindaki-goruslerinin-belirlenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/28638
dc.identifier.volume 17 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Tarih Okulu Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Ortak Sınavlar Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files