A Research on Vocabulary of Native Children Theater Texts Which Have Been Written Field of Child Literature From 1980 To Our Days

dc.contributor.advisor Önay, Yılmaz
dc.contributor.author Şen, Erhan
dc.date.accessioned 2025-06-30T15:40:40Z
dc.date.available 2025-06-30T15:40:40Z
dc.date.issued 2009
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Çocuk edebiyatı, çocuğa özgü olan, yeni dünyalar sunan, çocuğu eğlendirirken eğitme amacı güden sanatsal bir etkinliktir.Çocuk edebiyatının çocuğa daha ilginç gelmesi, çocuk üzerinde kalıcı etki bırakması çocuğun anlam evrenine hitap etmesine bağlıdır.Çocuğun anlam evrenine hitap etmenin temelinde eserlerde kullanılan dilin taşıdığı söz varlığı unsurlarına ve bu unsurların özelliklerine bağlıdır.Bu amaçla çalışmamızda 1980'den günümüze çocuk edebiyatı alanında basılmış yerli çocuk tiyatrosu metinleri üzerinde inceleme yapılmıştır.Çalışmada 100 yerli çocuk tiyatrosu metninden seçilen 1000'er kelimeden oluşturulan 100.000 kelimelik havuzu temel alınmıştır. Bu havuzdan elde edilen bulgular tablolarla ve grafiklerle gösterilmiş ve yorumlanmışlardır.Çocuk tiyatrosu metinlerinde elde edilen kelime hazinesi ve söz varlığı unsurları, öğrencilerin kelime hazinesiyle ve tahkiyeli metinlerin (roman, hikaye, masal, efsane, destan) söz varlığıyla mukayese edilmiş ve yorumlanmıştır.
dc.description.abstract Children?s literature providing training is an artistic both special to children and teaching new things to them while enjoying them.The children?s literature arousing children?s interest and leaving permanent impact on children depend on whether addressing children?s senses or not.The children?s basic senses depends on the components at words used in the works and the principles of these word componnets.For this purpose, there has been many investigations on the works published about native children drama in our study.İn our study, there have been many investigations in the field of children literature on the works published about native children drama from 1980s to our days.İn this study, a pool of 100.000 words consisted of 1000 words which was selected from 100 native children drama texts has been taken into consideration.The findings having from this pool have been shown with graphics and explained.The findings of children drama texts having from word treasure and word property have been compared with vocabulary of elementary school graders and children?s books (nowel, story, fairy tale, epic and legendary stories) then evaluated. en_US
dc.identifier.endpage 455
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=NtBAevXNhYaNqJFoAcdBdsivzRxl0sAiF80EzcuaycLtcohmdvOtNZxM18jEUmsc
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/26205
dc.identifier.yoktezid 257291
dc.language.iso tr
dc.subject Dilbilim
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Dilbilgisi
dc.subject Dilbilim
dc.subject Edebiyat
dc.subject Eğitim
dc.subject Söz Varlığı
dc.subject Tiyatro
dc.subject Tiyatro Oyunları
dc.subject Türkçe
dc.subject Türkçe Eğitimi
dc.subject Çocuk Edebiyatı
dc.subject Linguistics en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Grammar en_US
dc.subject Linguistics en_US
dc.subject Literature en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Vocabulary en_US
dc.subject Theatre en_US
dc.subject Theater Plays en_US
dc.subject Turkish en_US
dc.subject Turkish Education en_US
dc.subject Children’s Literature en_US
dc.title A Research on Vocabulary of Native Children Theater Texts Which Have Been Written Field of Child Literature From 1980 To Our Days
dc.title 1980'den Günümüze Çocuk Edebiyatı Alanında Yazılmış Yerli Çocuk Tiyatrosu Metinlerinin Söz Varlığı Üzerine Bir İnceleme en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections