Mikro Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Yaratıcı Yazarlık Becerilerine Etkisi

dc.contributor.author Kardas, Mehmet
dc.contributor.author Tutak, Mehmet
dc.date.accessioned 2025-05-10T16:51:51Z
dc.date.available 2025-05-10T16:51:51Z
dc.date.issued 2016
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,T.C. Mi̇lli̇ Eği̇ti̇m Bakanliği en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada mikro öğretim yönteminin lise 9. Sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazarlık becerilerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. 2014-2015 öğretim yılında yapılan araştırmanın çalışma grubunu, Van il merkezinde eğitim-öğretim faaliyetini sürdüren MEB'e bağlı bir devlet okulunun 9. sınıfında öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Ön test uygulamasından sonra 15 öğrenci deney grubunu 15 öğrenci de kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubundaki uygulamalar mikro öğretim ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirilirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Ön-son test uygulamalarında veri toplama araçlarıyla elde edilen verilerin analizinde İlişkili ve İlişkisiz Örneklemler t - testi istatistiği kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda \"Mikro Öğretim\"in uygulandığı deney grubu lehine anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Diğer bir deyişle Öğrencilerin yaratıcı yazarlık becerilerinin geliştirilmesinde mikro öğretim geleneksel öğretime kıyasla oldukça başarılı neticeler vermiştir. en_US
dc.identifier.endpage 247 en_US
dc.identifier.issn 2147-6020
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 229 en_US
dc.identifier.trdizinid 252930
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/252930/mikro-ogretim-yonteminin-ogrencilerin-yaratici-yazarlik-becerilerine-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/2504
dc.identifier.volume 4 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ana Dili Eğitimi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Mikro Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Yaratıcı Yazarlık Becerilerine Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files