Beden Eğitimi Öğretmen Adayları İçin Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi
Abstract
Bu çalışmada beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersine yönelik tutumlarını ortaya koyan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı Bahar Dönemi'nde Balıkesir Üniversitesi ve 2013-2014 öğretim yılı Bahar döneminde Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Öğretmenlik Bölümlerinde öğrenim gören ve Halk Oyunları Dersi almış 37'si kadın (%33,0) ve 75'i erkek (%67,0) olmak üzere toplam 112 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Uygulamaya, Beden Eğitimi Öğretmenliği 2. 3. 4. sınıf öğrencileri dâhil edilerek, ilgili ders hakkında henüz yeterli bilgi sahibi olamayacakları düşüncesiyle 1. sınıf öğrencileri kapsama alınmamıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçek 13 maddeye indirilmiştir. Ölçeğin faktör analizinden elde edilen KMO değeri .91 ve güvenirliği için elde edilen Cronbach Alpha katsayısı .94'tür. Geçerlik için yapılan faktör analizi sonucunda ölçeğin maddelerinin yük değerlerinin tek boyutta toplandığı görülmüştür. Sonuç olarak; Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının, Halk Oyunları Dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla hazırlanan ölçeğin, yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışması sonucunda kullanılabilir bir ölçüm aracı olduğu tespit edilmiştir.
Description
Keywords
Folklor, Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
12
Issue
1
Start Page
202
End Page
222