Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri ile Mesleğe Adanmışlıkları Arasındaki İlişki
No Thumbnail Available
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin 21.yüzyıl öğreten becerileri ilemesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca,öğretmenlerin mesleğe adanmışlık ve 21.yy öğreten becerilerine sahipolma düzeylerinin çeşitli değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösteripgöstermediği incelenmiştir. İlişkisel tarama modeline göre desenlenenbu araştırma, Türkiye’de farklı branşlarda görev yapan 370öğretmenle yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanmasında“21.Yüzyıl Öğreten Becerileri Ölçeği” ve “Öğretmenlik MesleğineAdanmışlık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimselistatistikler, fark analizleri, Pearson Çarpım Momentler KorelasyonKatsayısı ve basamaklı regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanınsonucunda, öğretmenlerin 21.yy öğreten becerilerinin ve mesleğeadanmışlıklarının yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmada kadın öğretmenlerin mesleğe adanmışlıklarınınerkeklere oranla daha yüksek düzeyde olduğu, fakat öğretmenlerinmesleğe adanmışlıklarının lisansüstü eğitim yapma isteğine, okulkademesine ve branşa göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Lisansüstü eğitim yapmak isteyen ve ilkokulda görev yapanöğretmenlerin 21.yy öğreten beceri düzeylerinin daha yüksek olduğubelirlenmiştir. Araştırmada, 1-5 yıl arası deneyime sahip öğretmenlerile 16 yıl ve üzeri deneyime sahip öğretmenlerin mesleğe adanmışlıkve 21.yy öğreten becerilerinin daha yüksek düzeyde olduğu sonucunaulaşılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin mesleğe adanmışlıkları ile 21.yyöğreten becerileri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı ilişkilerinolduğu saptanmıştır. 21.yy öğreten becerileri ve mesleğe adanmışlıkdurumlarında mesleki deneyim ve branşa göre oluşan farklılıklardüşünüldüğünde, öğretmenlere meslektaşlarıyla daha olumlu ilişkilergeliştirebilecekleri çalışma ortamları sunulabilir.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Volume
9
Issue
1
Start Page
270
End Page
290