Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının Günümüz Dünya Sorunları Bağlamında İncelenmesi: Öğretmenler Ne Düşünüyor
dc.contributor.author | Alkar, Elif | |
dc.date.accessioned | 2025-09-30T16:41:27Z | |
dc.date.available | 2025-09-30T16:41:27Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.department | T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
dc.department-temp | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin günümüz dünya sorunları ve öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesindeki resmi ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri (10 kadın - 8 erkek) oluşturmaktadır. Nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile yürütülen çalışmanın verileri, beş açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Google Online Form ve yüz yüze yapılan görüşmeler ile toplanan verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlarda; sosyal bilgiler öğretmenleri günümüz dünya sorunlarını çoğunlukla, küresel ısınma, savaşlar, nüfus artışı, orman tahribi gibi çevresel ve toplumsal konular ile ilişkilendirmişlerdir. Günümüz dünya sorunlarının öğretimine yönelik ise öğretim programı ve ders içi uygulamalar için ortak bir görüşe ulaşılamamıştır. Öğretmenlerin bir kısmı öğretim programı ve ders içi uygulamaların günümüz dünya sorunlarını yeterince kapsadığını düşünürken; bu düşünceye karşı çıkan öğretmenler teorik çerçevede kalan öğretim programı, ders kitabı ve süresinin yetersizliği üzerinde görüşler sunmuşlardır. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33711/yyuefd.1590585 | |
dc.identifier.endpage | 143 | en_US |
dc.identifier.issn | 1305-2020 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 121 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1311020 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33711/yyuefd.1590585 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1311020/investigation-of-social-studies-curriculum-and-coursebook-in-the-context-of-todays-world-problems-what-do-teachers-think | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14720/28661 | |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Alkar, Elif | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının Günümüz Dünya Sorunları Bağlamında İncelenmesi: Öğretmenler Ne Düşünüyor | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |