Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının Günümüz Dünya Sorunları Bağlamında İncelenmesi: Öğretmenler Ne Düşünüyor

dc.contributor.author Alkar, Elif
dc.date.accessioned 2025-09-30T16:41:27Z
dc.date.available 2025-09-30T16:41:27Z
dc.date.issued 2025
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin günümüz dünya sorunları ve öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesindeki resmi ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri (10 kadın - 8 erkek) oluşturmaktadır. Nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile yürütülen çalışmanın verileri, beş açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Google Online Form ve yüz yüze yapılan görüşmeler ile toplanan verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlarda; sosyal bilgiler öğretmenleri günümüz dünya sorunlarını çoğunlukla, küresel ısınma, savaşlar, nüfus artışı, orman tahribi gibi çevresel ve toplumsal konular ile ilişkilendirmişlerdir. Günümüz dünya sorunlarının öğretimine yönelik ise öğretim programı ve ders içi uygulamalar için ortak bir görüşe ulaşılamamıştır. Öğretmenlerin bir kısmı öğretim programı ve ders içi uygulamaların günümüz dünya sorunlarını yeterince kapsadığını düşünürken; bu düşünceye karşı çıkan öğretmenler teorik çerçevede kalan öğretim programı, ders kitabı ve süresinin yetersizliği üzerinde görüşler sunmuşlardır. en_US
dc.identifier.doi 10.33711/yyuefd.1590585
dc.identifier.endpage 143 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 121 en_US
dc.identifier.trdizinid 1311020
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33711/yyuefd.1590585
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1311020/investigation-of-social-studies-curriculum-and-coursebook-in-the-context-of-todays-world-problems-what-do-teachers-think
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/28661
dc.identifier.volume 22 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Alkar, Elif
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının Günümüz Dünya Sorunları Bağlamında İncelenmesi: Öğretmenler Ne Düşünüyor en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files