Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Öğretim Materyali Geliştirme Öz-yeterlik Algıları: Karma Yöntem Araştırması

dc.contributor.author Erbenzer, Engin
dc.contributor.author Aslan, Mecit
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:57:33Z
dc.date.available 2025-05-10T17:57:33Z
dc.date.issued 2024
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp T.C. Mi̇lli̇ Eği̇ti̇m Bakanliği,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlik algılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Karma araştırma yöntemi ile yapılan bu araştırmada ardışık açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri küme örnekleme yöntemi ile belirlenen ve Van ili merkez ilçelerinde (Edremit, İpekyolu ve Tuşba) görev yapan 562 sınıf öğretmeninden; nitel verileri ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen 15 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Öğretmenlerin Dijital Öğretim Materyali Geliştirme Öz-Yeterlik Algıları Ölçeği” ile “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler (ortalama, standart sapma), fark analizleri (bağımsız gruplar için t-testi, ANOVA); nitel verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlikleri orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlikleri mesleki deneyimi düşük olanlar, eğitim düzeyi yüksek olanlar, bilişim teknolojileri konusunda hizmet içi eğitim alanlar ve teknolojik gelişmeleri takip edenler lehine anlamlı farklılık göstermiştir. Yapılan görüşmelerde sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali içeriğini oluşturmada ve materyal tasarlamada kendilerini yeterli gördükleri belirlenmiştir. Sınıf öğretmenleri eğitim amaçlı farklı dijital uygulamaları kullanma noktasında kendilerini yetersiz görmektedirler. Sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali içeriğini oluştururken en çok dikkat ettikleri faktör güncel bilgilerden oluşması iken dijital öğretim materyali tasarlama aşamasında ise en çok dikkat ettikleri faktörün renk uyumu olduğu sonucuna varılmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.17679/inuefd.1173257
dc.identifier.endpage 49 en_US
dc.identifier.issn 1300-2899
dc.identifier.issn 2149-9683
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 18 en_US
dc.identifier.trdizinid 1238059
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17679/inuefd.1173257
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1238059/sinif-ogretmenlerinin-dijital-ogretim-materyali-gelistirme-oz-yeterlik-algilari-karma-yontem-arastirmasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/20040
dc.identifier.volume 25 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Bilgisayar Bilimleri en_US
dc.subject Yazılım Mühendisliği en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Öğretim Materyali Geliştirme Öz-yeterlik Algıları: Karma Yöntem Araştırması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files