Türkiye’de Gerçekleştirilen Stem Araştırmalarının İçerik Analizi
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bir içerik analizi olan bu çalışmanın amacı ülkemizde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM-STEM) alanında yayınlanan makaleleri belirlenen kriterler ışığında incelemektir. Google Akademik, Eric, ve Web of Science arama motoru ve indeksleri taranmıştır. Yapılan ikili taramalarda hem Türkçe ‘STEM eğitimi’ hem de İngilizce ‘STEM education’ anahtar kelimeleri ile alan yazın taranmıştır. Türkiye’ de gerçekleştirilmiş olan ve ulusal ve uluslararası dergilerde basılmış toplam 67 makale incelenmiştir. Elde edilen tüm makaleler için katılımcı, çalışma türü, çalışma deseni, veri toplama araçları, odaklanılan değişken, STEM eğitiminin verilip verilmediği, verilmiş ise eğitim süresi, eğitimde kullanılan yaklaşım, STEM bileşenleri, hayat problemi varlığı, eğitim bağlamı kriterleri kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları yapılan çalışmaların %40’nın öğrenciler ve %38’inin öğretmen adayları ile gerçekleştirildiğini göstermektedir. Ayrıca, çalışmaların %50’si nitel durum çalışmasıdır. En çok çalışılan değişkenler ise STEM hakkındaki görüşler ve STEM’e karşı tutumdur. 26 çalışmada katılımcılara STEM eğitimi verilmiştir. Sonuçlar ışığında bütünleşik STEM eğitimi, etkinlikleri ve ölçme-değerlendirilmesi açısından verilen öğretmen eğitimlerinin yetersiz olduğu belirlenmiştir. Buradan hareketle araştırmalar özellikle öğretmenlerin katılımcı olduğu çalışmalar üzerine yoğunlaşmalıdır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
16
Issue
1
Start Page
1054
End Page
1083