Potansiyel Turizm Destinasyonlarında Bulunan Otellerle İlgili E-şikâyetlerin Coğrafi Bakışla Değerlendirilmesi: Adıyaman Örneği

dc.contributor.author Çalışkan, Caner
dc.contributor.author Yesılyurt, Hülya
dc.contributor.author Okat, Çinuçen
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:52:48Z
dc.date.available 2025-05-10T17:52:48Z
dc.date.issued 2020
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Adiyaman Üni̇versi̇tesi̇,Adiyaman Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Günümüz turizm sektöründe hizmet sunumunu daha eleştirilebilir kılan sanal dünya, bu hizmetleri deneyimlemiş müşterilerin yorumlarını ve şikâyetlerini potansiyel tercih kitlesinin parametresi yapmaktadır. Özellikle sektörün dinamosu olan otel işletmeleri için söz konusu şikâyetler başlıca belirleyiciler arasında yer almaktadır. Diğer yandan bu durum, sektörel gelişme sürecinde olan ve bulunduğu coğrafyanın algılanma düzleminden dolayı nispeten rekabetin gölgesinde kalan bölgelerdeki oteller için farklı bir anlam kazanmaktadır. Buradan hareketle e-şikâyet konusu, turistik gelişme sürecinde bir il olan Adıyaman özelinde ve coğrafi bakış ekseninde ele alınmıştır. Örneklem olarak etkileşimi yüksek seyahat platformlarının başında gelen TripAdvisor sitesi alınmış ve veriler sitede yer alan müşteri yorumlarından elde edilmiştir. Yerli ve yabancı müşteriler tarafından yapılan 13 otel işletmesine ait “ortalama”, “kötü” ve “berbat” sınıflamasındaki 137 yorum; doküman incelemesi, içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri ile incelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda en fazla şikâyet konusu yiyecek-içecek temasında belirmiştir. En sık tekrarlanan şikâyet içerikleri ise kahvaltı çeşitliliği, yiyecek kalitesi, oda tasarımı, oda temizliği ve bakımı esasında şekillenmiştir. Çalışmada incelenen yorumlara yönelik işletmelerin geri dönüş oranının ise %35 olduğu saptanmıştir. en_US
dc.identifier.doi 10.26677/TR1010.2020.463
dc.identifier.endpage 2017 en_US
dc.identifier.issn 2587-0890
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 2003 en_US
dc.identifier.trdizinid 422237
dc.identifier.uri https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.463
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/422237/potansiyel-turizm-destinasyonlarinda-bulunan-otellerle-ilgili-e-sikayetlerin-cografi-bakisla-degerlendirilmesi-adiyaman-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/18474
dc.identifier.volume 4 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Türk Turizm Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Otelcilik en_US
dc.subject Konaklama en_US
dc.subject Spor Ve Turizm en_US
dc.subject Coğrafya en_US
dc.title Potansiyel Turizm Destinasyonlarında Bulunan Otellerle İlgili E-şikâyetlerin Coğrafi Bakışla Değerlendirilmesi: Adıyaman Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files