An Examination on the Trends of the Articles Published in the Field of Speaking Skills and Their Compliance With Academic Text Writing Principles

dc.contributor.advisor Kardaş, Mehmet Nuri
dc.contributor.author Kanat, Ayşe
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:16:18Z
dc.date.available 2025-05-10T20:16:18Z
dc.date.issued 2024
dc.department Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 2005-2021 yılları arasında konuşma eğitimi alanında yayımlanan makalelerin eğilimleri ile akademik metin yazma ilkelerine uygunluğunu incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel araştırma yöntemine uygun olarak hazırlanmıştır Çalışmanın verileri doküman incelemesi/taraması modeliyle toplanmıştır. Çalışmanın materyalini, konuşma eğitimi alanında yayımlanan 348 makale oluşturmuştur. Çalışmada incelenen makalelere Google, Google Akademik ile Dergi Park veri tabanları taranarak ulaşılmıştır. Araştırma çerçevesinde incelenen makalelerin eğilimleri 'çalışma grubu, yöntem, ilişkili olduğu dil becerisi, konu ve yayım yılına' göre değerlendirilmiştir. Makaleler, akademik metin yazma ilkelerine uygunluğu bakımından 'başlık, yazar bilgileri, özet, anahtar kelimeler, giriş, yöntem, bulgular, sonuç, tartışma, öneriler, kaynakça ve metin içi atıf' alt boyutlarında incelenmiştir. Çalışmaların eğilimlerini belirlemek için 'Eğilimleri Belirleme Formu (EBF)', makalelerin akademik metin yazma ilkelerine uygunluğunu belirlemek için ise 'Makale Kontrol Formu (MKF)' kullanılmıştır. Veri toplama araçlarıyla elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre makalelerde en fazla nitel, en az karma yöntem kullanıldığı; konuşma becerisinin okuma, yazma ve dinleme öğrenme alanlarıyla birlikte ele alan çalışma sayısının az olduğu; makale sayısında son yıllarda bir artış ve yığılmanın olduğu tespit edilmiştir. Konuşma eğitimi makalelerinde özet, giriş, yöntem, tartışma, kaynakça ve metin içi atıflarda eksiklikler olduğu sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın eğilimlerine yönelik daha geniş ve daha kapsamlı sorular doğrultusunda yeniden incelenmesi önerilmektedir. Çalışmanın akademik metin yazma ilkelerine uygunluğuna yönelik de araştırmacıların akademik metin yazma sürecine dair bilimsel araştırma yöntemleri derslerine yoğunlaşabilecekleri önerilmektedir.
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the trends of the articles published in the field of speaking education between 2005 and 2021 and their compliance with the principles of academic text writing. For this purpose, the study was prepared in accordance with the qualitative research method. The data of the study were collected with the document review/scanning model. The material of the study was 348 articles published in the field of speaking education. The articles examined in the study were accessed by scanning Google, Google Scholar and Dergi Park databases. The tendencies of the articles examined within the framework of the research were evaluated according to 'study group, method, related language skill, subject and publication year'. The articles were examined in terms of their compliance with academic text writing principles in the sub-dimensions of 'title, author information, abstract, keywords, introduction, method, findings, conclusion, discussion, suggestions, bibliography and in-text citation'. 'Trends Determination Form (EBF)' was used to determine the trends of the studies, and 'Article Control Form (TKF)' was used to determine the conformity of the articles with academic text writing principles. Descriptive analysis technique was used to analyze the data obtained through data collection tools. According to the results of the research, qualitative methods were used the most in the articles and mixed methods were used the least; The number of studies dealing with speaking skills together with the learning areas of reading, writing and listening is low; It has been determined that there has been an increase and accumulation in the number of articles in recent years. It has been concluded that there are deficiencies in the abstract, introduction, method, discussion, bibliography and in-text citations in speaking education articles. In this context, it may be suggested that the study be re-examined in line with broader and more comprehensive questions regarding its tendencies. Regarding the compliance of the study with academic text writing principles, it can be suggested that researchers can focus on scientific research methods courses on the academic text writing process. en_US
dc.identifier.endpage 186
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQhKNizOOvGZI6VxMV7QBHxqoawNb5QqW6N8lfLWU0HoZ
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/24442
dc.identifier.yoktezid 864496
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Akademik yazı
dc.subject Eğilim
dc.subject Konuşma
dc.subject Konuşma becerisi
dc.subject Makale
dc.subject Yazma
dc.subject İlke
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Academic writing en_US
dc.subject Tendency en_US
dc.subject Speech en_US
dc.subject Speaking skills en_US
dc.subject Article en_US
dc.subject Hand kerchief en_US
dc.subject Principle en_US
dc.title An Examination on the Trends of the Articles Published in the Field of Speaking Skills and Their Compliance With Academic Text Writing Principles en_US
dc.title.alternative Konuşma Eğitimi Alanında Yayımlanmış Makalelerin Eğilimleri ve Akademik Metin Yazma İlkelerine Uygunluğu Üzerine Bir İnceleme en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections