Tıpta Uzmanlık Tezleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/13
Browse
Browsing Tıpta Uzmanlık Tezleri by Author "Ağrak, Emine"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
specialization-in-medicine-thesis.listelement.badge Van Y.y.ü. at Faculty of Medicine and Van Y.y.ü. at Dursun Odabaş Medical Center Comparasion of the Knowledge and Attitue the Faculty of Medicine Resi̇dent Physicians and the Students of the Faculty of Medicine About Traditional and Complementary Medicine(2021) Ağrak, Emine; Şahin, Hüseyin AvniBu çalışma tıp fakültesi öğrencilerinin ve uzmanlık eğitimi almakta olan asistan hekimlerin geleneksel ve tamamlayıcı tıp hakkında bilgi ve tutumlarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dursun Odabaş Tıp Merkezi'nde uzmanlık eğitimi almakta olan 104 asistan hekim ile Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören 216 öğrenci ile toplamda 320 kişi çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma soru formunda; Sosyodemografik Bilgi Formu, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp hakkında bilgi düzeylerini ölçen anket formu, Bütünsel Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Tutum Ölçeği(BTATÖ) kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların 168'i erkek, 152'si kadındı. Katılımcıların 53'ü uzmanlık eğitiminin birinci yılında, 51'i uzmanlık eğitiminin son yılında, 113'ü tıp fakültesi birinci sınıf öğrencisi ve 103'ü tıp fakültesi altıncı sınıf öğrencisiydi. Katılımcılar arasında en çok bilinen GETAT yöntemleri diyet, dua, vitaminler ve bitkisel tedaviler olmuştur. Katılımcıların en çok eğitim almak istedikleri GETAT yöntemleri hipnoz, bitkisel tedaviler, akupunktur ve yoga olmuştur. Uzmanlık öğrencilerinin GETAT uygulamalarını bilme durumu tıp fakültesi öğrencilerine göre daha yüksekti. Tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT uygulamaları hakkında eğitim alma isteği ise uzmanlık öğrencilerine göre daha yüksekti. Katılımcıların Bütüncül Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Karşı Tutum Ölçeği puan ortalaması 36 ±4,54 olarak bulunmuştur. Uzmanlık eğitimi almakta olan hekimlerin ve tıp fakültesi öğrencilerinin puan ortalaması karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p<0.05) tıp fakültesi öğrencilerinin tutumunun daha olumlu yönde olduğu görülmüştür. Sonuç: Asistan hekimlerin ve tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT hakkındaki bilgi düzeyleri düşüktü. Asistan hekimlerin tıp fakültesi öğrencilerine oranla GETAT'a daha temkinli yaklaştıkları, tutumlarının daha negatif yönde olduğu görüldü. Başta tıp fakültesi öğrencileri olmak üzere tüm sağlık çalışanlarına GETAT uygulamaları hakkında kanıta dayalı tıp uygulamaları ve bilimsel veriler göz önünde bulundurularak gerekli eğitimlerin verilmesi düşünülmelidir. Bu şekilde GETAT uygulamalarının kullanımı sonucunda ortaya çıkabilecek olumsuz sonuçların önlenmesi hedeflenmelidir.