Türkiye’deki Müzelerin Öğrenme Amaçlı Olarak Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımına Katkısı

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Son yıllarda üzerinde titizlikle durulan konulardan birisi, müzelerin toplumsal sorumlulukları üstlenme noktasında kendilerini nasıl konumlandırdıklarımeselesidir. Müzeler, insanlık gelişimini sosyolojik, psikolojik ve felsef açılardan ele alan özel ve resmi kurumlardır. Müzeler ziyaretçilerine bünyesinde barındırmış olduğu eserlerle aynı zamanda eğitme görevini de yerine getirmektedir.Müzelerden eğitim, öğretim ortamı olarak faydalanmanın temel gerekçelerindenbiri, ziyaretçilerinin birden fazla duyu organına hitap edecek sayıda çok uyarıcınınvarlığıdır. Müzeler, okul dışı eğitim öğretim etkinliklerini, atölye, sınıf ve galeribölümlerindeki ciddi çalışmalarla ortaya koymaktadırlar. Bu çağdaş oluşum, ziyaretçilerinde anlamlı öğrenme ve derin duygular bırakarak eğitmek misyonu üstlenen yeni müzecilik tutumudur. Günümüz çağdaş eğitim anlayışında, öğretmenmerkezli ezbere dayalı, öğrencinin pasif olarak katıldığı, klasik eğitim anlayışınıngiderek terk edilmektedir. Çağdaş eğitim anlayışında ise bireylerin öğretim sürecinin merkezinde olduğu kendi deneyimleri ile aktif rol aldığı, duyuşsal, bilişselözellikleri ele alan, kalıcı öğrenmenin sağlandığı yapılandırmacı eğitim metodu öne çıkmaktadır. Bu eğitim modeli ile müzelerde, insana dair her türlü kültürvarlığı, olgu, olay, kavram, vb. unsurlar somutlaştırılarak etkin öğrenme ortamıoluşturulmaktadır. Çalışmada yapılandırmacı eğitim çerçevesinde müzelerin ziyaretçilerinin nitelikli eğitimine olan katkıları Türkiye’deki Anadolu MedeniyetleriMüzesi, Çorum Müzesi, Adana Müzesi, Kırıkkale Müzesi, Aydın Müzesi, MersinMüzesi, Çankırı Müzesi, Pera Müzesi, İstanbul Modern Sanat, Sakıp Sabancı Mü-zesi örnekleri ekseninde ele alınmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Sanat

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

0

Issue

46

Start Page

261

End Page

284
Google Scholar Logo
Google Scholar™