Türkiye’deki Müzelerin Öğrenme Amaçlı Olarak Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımına Katkısı

dc.contributor.author Özrili, Yaşar
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:16:14Z
dc.date.available 2025-05-10T17:16:14Z
dc.date.issued 2019
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Son yıllarda üzerinde titizlikle durulan konulardan birisi, müzelerin toplumsal sorumlulukları üstlenme noktasında kendilerini nasıl konumlandırdıklarımeselesidir. Müzeler, insanlık gelişimini sosyolojik, psikolojik ve felsef açılardan ele alan özel ve resmi kurumlardır. Müzeler ziyaretçilerine bünyesinde barındırmış olduğu eserlerle aynı zamanda eğitme görevini de yerine getirmektedir.Müzelerden eğitim, öğretim ortamı olarak faydalanmanın temel gerekçelerindenbiri, ziyaretçilerinin birden fazla duyu organına hitap edecek sayıda çok uyarıcınınvarlığıdır. Müzeler, okul dışı eğitim öğretim etkinliklerini, atölye, sınıf ve galeribölümlerindeki ciddi çalışmalarla ortaya koymaktadırlar. Bu çağdaş oluşum, ziyaretçilerinde anlamlı öğrenme ve derin duygular bırakarak eğitmek misyonu üstlenen yeni müzecilik tutumudur. Günümüz çağdaş eğitim anlayışında, öğretmenmerkezli ezbere dayalı, öğrencinin pasif olarak katıldığı, klasik eğitim anlayışınıngiderek terk edilmektedir. Çağdaş eğitim anlayışında ise bireylerin öğretim sürecinin merkezinde olduğu kendi deneyimleri ile aktif rol aldığı, duyuşsal, bilişselözellikleri ele alan, kalıcı öğrenmenin sağlandığı yapılandırmacı eğitim metodu öne çıkmaktadır. Bu eğitim modeli ile müzelerde, insana dair her türlü kültürvarlığı, olgu, olay, kavram, vb. unsurlar somutlaştırılarak etkin öğrenme ortamıoluşturulmaktadır. Çalışmada yapılandırmacı eğitim çerçevesinde müzelerin ziyaretçilerinin nitelikli eğitimine olan katkıları Türkiye’deki Anadolu MedeniyetleriMüzesi, Çorum Müzesi, Adana Müzesi, Kırıkkale Müzesi, Aydın Müzesi, MersinMüzesi, Çankırı Müzesi, Pera Müzesi, İstanbul Modern Sanat, Sakıp Sabancı Mü-zesi örnekleri ekseninde ele alınmıştır. en_US
dc.identifier.endpage 284 en_US
dc.identifier.issn 1302-6879
dc.identifier.issn 2822-3136
dc.identifier.issue 46 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 261 en_US
dc.identifier.trdizinid 374372
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/374372/turkiyedeki-muzelerin-ogrenme-amacli-olarak-yapilandirmaci-egitim-yaklasimina-katkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/8974
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Özrili, Yaşar
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Sanat en_US
dc.title Türkiye’deki Müzelerin Öğrenme Amaçlı Olarak Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımına Katkısı en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files