Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavına ve Bu Sınavın Kaldırılmasına Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri

dc.contributor.author Bakırcı, Hasan
dc.contributor.author Kırıcı, Merve Gül
dc.date.accessioned 2025-05-10T16:56:21Z
dc.date.available 2025-05-10T16:56:21Z
dc.date.issued 2018
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,T.C. Mi̇lli̇ Eği̇ti̇m Bakanliği en_US
dc.description.abstract İki aşamadan oluşan bu çalışmanın birinci aşamasında Temel Eğitimden OrtaöğretimeGeçiş (TEOG) sınavının Fen Bilimleri öğretmenleri tarafından yapılan değerlendirmelerincelenirken, ikinci aşamasında TEOG sınavının kaldırılmasına yönelik Fen Bilimleriöğretmenlerinin düşünceleri incelenmiştir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, TEOG sınavı ve busınavın kaldırılması konusunda Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerine başvurmaktır.Çalışmanın katılımcılarını, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Van ilinde Milli Eğitime Bağlıfarklı ortaokullarda görev yapan 10 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışmada,nitel araştırma yaklaşımlarından özel durum yöntemi ve veri toplama aracı olarak da yarıyapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Mülakat formunda, yedi açık uçlu soru yer almıştır. FenBilimleri öğretmenleri TEOG sınavının, öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını artırdığınıbunun yanında öğretmen, öğrenci ve veli dayanışmasına katkı sağladıklarını ifade etmişlerdir.Öğretmenler, bu sınav ile okul idaresinin ve öğretmenlerinin değerlendirildiğini, rekabetortamının ve stresin oluştuğunu, sosyal ilişkilerin zayıfladığını belirterek sınavın olumsuzyönlerine dikkat çekmişlerdir. Öğretmenler, TEOG’un kaldırılmasının öğrenciler üzerindeolumlu etki yarattığını, her öğrencinin sınavsız bir şekilde herhangi bir liseye yerleşeceğini veailelerinde bu durumdan mutlu olduğunu ifade etmiştir. Bunun yanında öğretmenler, TEOG’un kaldırılmasının doğuracağı olumsuzlukları ise şöyle ifade etmişlerdir. Yeni sınav sistemiaçıklanmadan TEOG’un kaldırılmasının; öğrenci, öğretmen ve velilerde belirsizlikleroluşturduğu, öğrencilerin derse karşı motivasyonlarının azaldığı, öğrencilerin çalışmaları vevelilerin çocuklar için yapmış oldukları maddi masrafların boşuna gittiğini ve kaygılarınınoluştuğunu belirtmişlerdir. en_US
dc.identifier.doi 10.23891/efdyyu.2018.73
dc.identifier.endpage 416 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 383 en_US
dc.identifier.trdizinid 305167
dc.identifier.uri https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.73
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305167/temel-egitimden-ortaogretime-gecis-sinavina-ve-bu-sinavin-kaldirilmasina-yonelik-fen-bilimleri-ogretmenlerinin-gorusleri
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/3631
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Davranış Bilimleri en_US
dc.title Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavına ve Bu Sınavın Kaldırılmasına Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files