Evalition of Targets Related With Reading Comprehension Which Is in the Secondary School Turkish Course Curriculum in Terms of Constructive Approach

dc.contributor.advisor Çiftçi, Ömer
dc.contributor.author Çelikkıran, Bayram
dc.date.accessioned 2025-06-30T15:38:11Z
dc.date.available 2025-06-30T15:38:11Z
dc.date.issued 2012
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Son yıllarda ülkemizdeki eğitim sisteminin temelini oluşturan yapılandırmacı yaklaşım öğretim sürecinde öğretmen ve öğrencinin rolünü değiştirmiştir. Bu durum Türkçe öğretim programı dahil tüm öğretim programlarına kazanımlar aracılığıyla yansımıştır. Hazırlanan bu programlarla öğrencilere kazandırılması gereken beceriler değişmiş, öğrencilere dilini etkili kullanma, üst düzey düşünme, iletişim kurma, problem çözme, araştırma, karar verme gibi beceriler kazandırılması amaçlanmıştır. Bu nedenle kazanımların yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğu bu becerilerin kazandırılması açısından önemlidir.Bu çalışmada, Türkçe dersi öğretim programında yer alan ?Okuduğu Metni Anlama ve Çözümleme? kazanımları yapılandırmacı yaklaşımın temel öğrenme ilkeleri göz önünde bulundurularak değerlendirilmiştir. Bu çalışmada, tarama (betimleme) deseninde ve nitel araştırma yöntemlerinden belge inceleme (dökümün analizi ) yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntemle söz konusu kazanımlar değerlendirilmiş ve bu kazanımların yapılandırmacı yaklaşımla olan ilişkisi ortaya konulmuştur.
dc.description.abstract In recent years, constructivist approach, that forms the basis of education system in our country, changed teacher and student roles in teaching process. This situation reflects by targets in all education programs, including Turkish Curriculum. With these programs skills are intended to give students have changed; skills such as use of language effectively, high level thinking, communicating, problem-solving, researching, decision-making, have been intended to be given students.In this study, the targets ?Reading Comprehension ant text aralysis? which is in the Turkish Curriculum has been evaulated by taking into account basic learning principles of constructivist approach. In this study, description pattern method and document review (text analysis) method an from qualitative research methods have been used. With this method thoso targets have been evaluated and these targets relationship with constructive approach has been presented. en_US
dc.identifier.endpage 82
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiNZGBiAkaJqNcNLqL1OG9RN0Thrf6nqcG0p17erHIBzz
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/26042
dc.identifier.yoktezid 313424
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Beceri Kazandırma
dc.subject Okuma-Anlama
dc.subject Okuma-Anlama Becerisi
dc.subject Program Değerlendirme
dc.subject Türkçe
dc.subject Türkçe Dersi
dc.subject Türkçe Eğitimi
dc.subject Yapılandırmacı Öğretim Yöntemi
dc.subject Öğretim Programları
dc.subject Öğretim Yöntemleri
dc.subject Ilköğretim
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Skill Acquiring en_US
dc.subject Reading-Comprehension en_US
dc.subject Reading-Comprehending Skill en_US
dc.subject Program Evaluation en_US
dc.subject Turkish en_US
dc.subject Turkish Lesson en_US
dc.subject Turkish Education en_US
dc.subject Constructivist Teaching Method en_US
dc.subject Teaching Curriculums en_US
dc.subject Teaching Methods en_US
dc.subject Primary Education en_US
dc.title Evalition of Targets Related With Reading Comprehension Which Is in the Secondary School Turkish Course Curriculum in Terms of Constructive Approach
dc.title İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Öğretim Programında Belirtilen Okuduğunu Anlama ile İlgili Kazanımların Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Değerlendirilmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections