Сovid-19 Pandemi Döneminde Rusça Dersleri Özelinde Uzaktan Öğretim Programının Analizi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği

dc.contributor.author Kalender, Nükhet Eltut
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:17:50Z
dc.date.available 2025-05-10T17:17:50Z
dc.date.issued 2021
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı verilerine göre Türkiye'de ilk Covid-19 vakası 11.03.2020'de görülmüştür. Türkiye salgın nedeniyle öncelikli halk sağlığı önlemlerini uygulamaya koymuştur. Bu bağlamda, devlet ve vakıf üniversitelerinde üç hafta, ilk ve orta okullarda bir hafta süreyle eğitime ara verilmesi, ileride ise eğitime uzaktan devam edilmesi kararlaştırılmıştır. Karar 16.03.2020 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Anılan tarihten itibaren eğitim-öğretim faaliyetleri üniversite senatolarında alınan kararlar çerçevesinde internet üzerinden senkron ve asenkron olarak yürütülmektedir. Uzaktan eğitim sistemi altyapısına sahip olan Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde alınan önlemlerin uygulanması bağlamında senkron ve asenkron derslerin anında düzenlenmesi mümkün olmuştur. VYYÜ Edebiyat Fakültesi ve Turizm Fakültesi'nde seçmeli yabancı dil statüsünde Rusça dersleri senkron ve asenkron olarak kesintisiz gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, VYYÜ tarafından pandemi sırasında yürütülen eğitim faaliyetleri kapsamında, 2019-2020 (bahar) ve 2020-2021 (güz) akademik yıllarında asenkron / senkron yürütülen Rusça derslerinin verimliliğini, öğrencilerin süreçte karşılaştıkları zorlukları ve öğrencilerin uzaktan öğrenim sürecindeki uyum mekanizmalarını ve başarılarını belirlemeye imkân tanıyan veri analizi anketi yapılmıştır. Çalışmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin Rusça derslerine adaptasyonunu ve başarısını etkileyen faktörleri belirlemektir. Ayrıca yazar, öğrencilerin kayıtlı oldukları bölümlerin genel derslerinin ve seçmeli Rusça derslerinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeyi amaç edinmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların analizi IBM SPSS programı V22.0 sürümü ile yapılmıştır. en_US
dc.identifier.endpage 906 en_US
dc.identifier.issn 1302-6879
dc.identifier.issn 2822-3136
dc.identifier.issue Van Özel Sayısı en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 883 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/9438
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Kalender, Nükhet Eltut
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Сovid-19 Pandemi Döneminde Rusça Dersleri Özelinde Uzaktan Öğretim Programının Analizi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files