Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Teknolojisi Yeterlikleri

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi yeterliklerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 920 ortaokulöğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisiyeterliklerini belirlemek amacıyla Eğitim Teknolojisi Standartları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, betimsel istatistikler (ortalama, standartsapma) ve fark analizleri (t Testi, ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi yeterliklerinin yüksek düzeyde olduğubelirlenmiştir. Öğrencilerin teknoloji okuryazarlığı, yaratıcılık ve yenilikçilik yeterliklerinin yüksek düzeyde, dijital vatandaşlık ve katılım yeterliklerinin ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere kıyasla; sınıflarında akıllı tahta bulunan öğrencilerin sınıflarında akıllı tahta bulunmayan öğrencilere kıyasla; evlerinde internet bağlantısı bulunan öğrencilerin evlerinde internet bağlantısı bulunmayan öğrencilere kıyasla; bilgisayar, akıllı telefon ve tabletbilgisayar gibi teknolojik araçlara sahip olan öğrencilerin bu teknolojik araçlarasahip olmayan öğrencilere kıyasla eğitim teknolojisi yeterliklerinin daha yüksekdüzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ebeveynlerin eğitim düzeyleri ve ailenin gelir düzeyi yükseldikçe öğrencilerin eğitim teknolojisi yeterlik düzeylerinin de yükseldiği belirlenmiştir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi

Volume

10

Issue

2

Start Page

439

End Page

464
Google Scholar Logo
Google Scholar™