Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Teknolojisi Yeterlikleri
No Thumbnail Available
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi yeterliklerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 920 ortaokulöğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisiyeterliklerini belirlemek amacıyla Eğitim Teknolojisi Standartları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, betimsel istatistikler (ortalama, standartsapma) ve fark analizleri (t Testi, ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi yeterliklerinin yüksek düzeyde olduğubelirlenmiştir. Öğrencilerin teknoloji okuryazarlığı, yaratıcılık ve yenilikçilik yeterliklerinin yüksek düzeyde, dijital vatandaşlık ve katılım yeterliklerinin ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere kıyasla; sınıflarında akıllı tahta bulunan öğrencilerin sınıflarında akıllı tahta bulunmayan öğrencilere kıyasla; evlerinde internet bağlantısı bulunan öğrencilerin evlerinde internet bağlantısı bulunmayan öğrencilere kıyasla; bilgisayar, akıllı telefon ve tabletbilgisayar gibi teknolojik araçlara sahip olan öğrencilerin bu teknolojik araçlarasahip olmayan öğrencilere kıyasla eğitim teknolojisi yeterliklerinin daha yüksekdüzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ebeveynlerin eğitim düzeyleri ve ailenin gelir düzeyi yükseldikçe öğrencilerin eğitim teknolojisi yeterlik düzeylerinin de yükseldiği belirlenmiştir.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Volume
10
Issue
2
Start Page
439
End Page
464