Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Teknolojisi Yeterlikleri

dc.contributor.author Kozikoğlu, İshak
dc.contributor.author Önür, Zehra
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:52:58Z
dc.date.available 2025-05-10T17:52:58Z
dc.date.issued 2020
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi yeterliklerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 920 ortaokulöğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisiyeterliklerini belirlemek amacıyla Eğitim Teknolojisi Standartları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, betimsel istatistikler (ortalama, standartsapma) ve fark analizleri (t Testi, ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi yeterliklerinin yüksek düzeyde olduğubelirlenmiştir. Öğrencilerin teknoloji okuryazarlığı, yaratıcılık ve yenilikçilik yeterliklerinin yüksek düzeyde, dijital vatandaşlık ve katılım yeterliklerinin ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere kıyasla; sınıflarında akıllı tahta bulunan öğrencilerin sınıflarında akıllı tahta bulunmayan öğrencilere kıyasla; evlerinde internet bağlantısı bulunan öğrencilerin evlerinde internet bağlantısı bulunmayan öğrencilere kıyasla; bilgisayar, akıllı telefon ve tabletbilgisayar gibi teknolojik araçlara sahip olan öğrencilerin bu teknolojik araçlarasahip olmayan öğrencilere kıyasla eğitim teknolojisi yeterliklerinin daha yüksekdüzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ebeveynlerin eğitim düzeyleri ve ailenin gelir düzeyi yükseldikçe öğrencilerin eğitim teknolojisi yeterlik düzeylerinin de yükseldiği belirlenmiştir. en_US
dc.identifier.doi 10.23863/kalem.2020.163
dc.identifier.endpage 464 en_US
dc.identifier.issn 2146-5606
dc.identifier.issn 2146-5606
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 439 en_US
dc.identifier.trdizinid 414594
dc.identifier.uri https://doi.org/10.23863/kalem.2020.163
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/414594/ortaokul-ogrencilerinin-egitim-teknolojisi-yeterlikleri
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/18515
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Teknolojisi Yeterlikleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files