Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri

dc.contributor.author Kozikoğlu, İshak
dc.contributor.author Önür, Zehra
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:16:25Z
dc.date.available 2025-05-10T17:16:25Z
dc.date.issued 2019
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,T.C. Mi̇lli̇ Eği̇ti̇m Bakanliği en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenmebecerilerine sahip olma düzeylerininin çeşitli değişkenlere göreincelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığıbu çalışmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi ilebelirlenen toplam 920 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırmada, veri toplama aracı olarak ortaokul öğrencilerinin 21.yüzyıl öğrenme becerilerini kullanma düzeylerini belirlemekamacıyla “21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinde, betimsel istatistikler ve farkanalizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ortaokulöğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerilerini genel olarak yüksekdüzeyde algıladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin aktif öğrenmebecerilerini orta düzeyde; öğrenmeyi öğrenme, problem çözme,işbirliği ve iletişim becerilerini ise yüksek düzeyde algıladıklarısonucuna ulaşılmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla; 7.sınıf öğrencilerinin 6. ve 8. sınıf öğrencilerine kıyasla; bilgisayar,akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi teknolojik araçlara sahip olanöğrencilerin bu teknolojik araçlara sahip olmayan öğrencilerekıyasla 21. yüzyıl öğrenme becerilerini daha yüksek düzeydealgıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumda, ortaokulöğrencilerinin genelde 21. yüzyıl öğrenme becerilerinin özelde iseaktif öğrenme becerilerinin geliştirilmesi için, öğrencinin süreçteaktif olacağı ve öğrenme sorumluluğunu üstleneceği öğrencimerkezli öğretme-öğrenme ortamlarının oluşturulması önerilebilir. en_US
dc.identifier.endpage 648 en_US
dc.identifier.issn 2630-6301
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 627 en_US
dc.identifier.trdizinid 361691
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/361691/ortaokul-ogrencilerinin-21-yuzyil-ogrenme-becerileri
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/9038
dc.identifier.volume 9 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Trakya Eğitim Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files