Değerler Eğitimi ve Türkçe Öğretiminde Değer Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmalara İlişkin Kaynakça Denemesi
No Thumbnail Available
Date
2017
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türk ye'de Türkçe öğret m nde değer eğ t m üzer ne yapılan b l msel çalışmaları (tez, makale, b ld r ) bel rlemek, bu eserlerde öne çıkan değerler tesp t etmek ve alan araştırmacılarına \"Türkçe öğret m nde değerler eğ t m kaynakçası\" sunmaktır. Araştırma, n tel araştırma metodoloj s ne uygun olarak hazırlanmıştır. Araştırmada n tel araştırma tekn kler nden \"doküman taraması\" yapılmış, ulaşılan ver ler n anal z nde \"bet msel anal z\" tekn ğ kullanılmıştır.Araştırmanın problem sorularına bağlı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Türkçe öğret m nde değer eğ t m üzer nde toplamda 73 b l msel çalışmanın yapıldığı bel rlenm şt r. Bu çalışmaların 40'ını (%54,4) yüksek l sans tez , 30 'unu (%40,8) makale, 3'ünü (%4,08) se b ld r türünden araştırmalar oluşturmuştur. Türkçe değer eğ t m çalışmalarında 127 değer n ncelend ğ bel rlenm şt r. En yüksek frekansa sah p 25 değer şu şek lded r: Saygı (f:33), Sevg (f:32), Yardım severl k (f:31), Dürüstlük (f:30), Çalışkanlık (f:28), Sorumluluk (f:27), Hoşgörü (f:23), B l msell k (f:22),A le b rl ğ ne önem verme (f:22), Duyarlılık (f:21), Ad l Olma (f:20), Estet k (f:19), Dayanışma (f:18), M saf rperverl k (f:18), Vatanseverl k (f:17), Bağımsızlık (f:16), Sağlıklı olma (f:16), Tanrı nancı (f:15), Tem zl k (f:15), Barış (f:14), Özgürlük (f:12), Fedakârlık (f:12), Sabırlı olma (f.10), Arkadaşlık-dostluk (f:9), Sadakat (f:8)
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
Volume
9
Issue
16
Start Page
383
End Page
412