Değerler Eğitimi ve Türkçe Öğretiminde Değer Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmalara İlişkin Kaynakça Denemesi

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türk ye'de Türkçe öğret m nde değer eğ t m üzer ne yapılan b l msel çalışmaları (tez, makale, b ld r ) bel rlemek, bu eserlerde öne çıkan değerler tesp t etmek ve alan araştırmacılarına \"Türkçe öğret m nde değerler eğ t m kaynakçası\" sunmaktır. Araştırma, n tel araştırma metodoloj s ne uygun olarak hazırlanmıştır. Araştırmada n tel araştırma tekn kler nden \"doküman taraması\" yapılmış, ulaşılan ver ler n anal z nde \"bet msel anal z\" tekn ğ kullanılmıştır.Araştırmanın problem sorularına bağlı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Türkçe öğret m nde değer eğ t m üzer nde toplamda 73 b l msel çalışmanın yapıldığı bel rlenm şt r. Bu çalışmaların 40'ını (%54,4) yüksek l sans tez , 30 'unu (%40,8) makale, 3'ünü (%4,08) se b ld r türünden araştırmalar oluşturmuştur. Türkçe değer eğ t m çalışmalarında 127 değer n ncelend ğ bel rlenm şt r. En yüksek frekansa sah p 25 değer şu şek lded r: Saygı (f:33), Sevg (f:32), Yardım severl k (f:31), Dürüstlük (f:30), Çalışkanlık (f:28), Sorumluluk (f:27), Hoşgörü (f:23), B l msell k (f:22),A le b rl ğ ne önem verme (f:22), Duyarlılık (f:21), Ad l Olma (f:20), Estet k (f:19), Dayanışma (f:18), M saf rperverl k (f:18), Vatanseverl k (f:17), Bağımsızlık (f:16), Sağlıklı olma (f:16), Tanrı nancı (f:15), Tem zl k (f:15), Barış (f:14), Özgürlük (f:12), Fedakârlık (f:12), Sabırlı olma (f.10), Arkadaşlık-dostluk (f:9), Sadakat (f:8)

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

9

Issue

16

Start Page

383

End Page

412
Google Scholar Logo
Google Scholar™