Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Akreditasyon Standart-gösterge ve Kanıtlarının Belirlenmesi: ‘lisansüstü Programları Öz Değerlendirme Ekibi’ Standart Alanı

dc.contributor.author Elçiçeği, Büşra
dc.contributor.author Yılmaz, Kaya
dc.date.accessioned 2025-05-10T17:57:19Z
dc.date.available 2025-05-10T17:57:19Z
dc.date.issued 2024
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇,Si̇vas Cumhuri̇yet Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, Türkiye’de lisansüstü programlarda akreditasyon faaliyetinin gerçekleştirilmemesi nedeniyle Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı programların lisansüstü akreditasyon standartlarını geliştirmek ve Türkiye’de lisansüstü akreditasyon çalışmalarına katkıda bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında doküman incelemesi ve Delphi tekniği kullanılmıştır. Doküman incelemesi kapsamında 12 ülkeden 23 akreditasyon kuruluşunun lisans ve lisansüstü standartları, Avrupa Birliği standartları ve bölgesel akreditasyon kuruluşlarının lisans ve lisansüstü standartları incelenmiştir. Delphi tekniği kapsamında 5’li likert olarak hazırlanan anket araştırmaya katılan 47 uzmanın görüş ve değerlendirmesine sunulmuştur. Doküman incelemesi ile elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği, Delphi tekniği ile elde edilen verilerin analizinde ise istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri sonucunda 8 standart alanına bağlı 88 alt standart hazırlanmıştır. Gösterge ve kanıtların hazırlanma aşamasında ise 7 uzmanın görüşü alınmıştır. Lisansüstü programları öz değerlendirme ekibi standart alanına ilişkin 7 alt standart, 9 gösterge ve 29 kanıt hazırlanmıştır. Bu standart, Delphi tekniğinin ilk turdan itibaren tüm katılımcıların üzerinde uzlaştıkları ve çok fazla değişikliğe uğramayan tek standart alanı olarak ortaya çıkmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.33711/yyuefd.1303599
dc.identifier.endpage 184 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 162 en_US
dc.identifier.trdizinid 1270361
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33711/yyuefd.1303599
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1270361/ogretmen-egitiminde-lisansustu-akreditasyon-standart-gosterge-ve-kanitlarinin-belirlenmesi-lisansustu-programlari-oz-degerlendirme-ekibi-standart-alani
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/19927
dc.identifier.volume 21 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Akreditasyon Standart-gösterge ve Kanıtlarının Belirlenmesi: ‘lisansüstü Programları Öz Değerlendirme Ekibi’ Standart Alanı en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files