Hayır Kurumlarına Güvenin Bağışta Bulunma Niyetine Etkisi
No Thumbnail Available
Date
2025
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Hayır kurumlarına yapılan bağışlar bu kurumların faaliyetlerini yerine getirebilmeleri bakımından hayati öneme sahiptir. Bu çalışmada Kızılay’a güvenin bağışta bulunma niyetine etkisinde şeffaflığın düzenleyici rolü araştırılmıştır. Ayrıca güvenin bağışta bulunma niyeti ve şeffaflık üzerindeki doğrudan etkisi ve şeffaflığın bağışta bulunma niyeti üzerindeki doğrudan etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yaşayanlar oluşturmaktadır. Örneklem ise 317 kişiden oluşmaktadır. Örnekleme sosyal medya platformlarında paylaşılan anket formuyla ulaşılmıştır. Ankette bir hayır kurumu olan Kızılay’a yönelik güven, şeffaflık ve bağışta bulunma niyetine ilişkin maddeler bulunmaktadır. Örnekleme ulaşmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Hipotezlerin test edilmesi için yapısal eşitlik modellemesi ve Process Macro kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre, Kızılay’a güvenin bağışta bulunma niyetine etkisinde şeffaflığın düzenleyici rolünün olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Güvenin bağışta bulunma niyeti ve şeffaflık üzerinde doğrudan olumlu etkisinin olduğu bulunmuştur. Şeffaflığın bağışta bulunma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Tek örneklem t-testi kullanılarak elde edilen bulgularda, katılımcıların Türk Kızılayı'na güvenmedikleri ancak faaliyetlerini şeffaf bir şekilde yürüttükleri sonucuna ulaşılmıştır.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
İzmir İktisat Dergisi
Volume
40
Issue
3
Start Page
714
End Page
727