Hayır Kurumlarına Güvenin Bağışta Bulunma Niyetine Etkisi

dc.contributor.author Aydın, İbrahim
dc.contributor.author Ünal, Ahmet
dc.date.accessioned 2025-10-30T15:30:19Z
dc.date.available 2025-10-30T15:30:19Z
dc.date.issued 2025
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi,Malatya Turgut Özal Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Hayır kurumlarına yapılan bağışlar bu kurumların faaliyetlerini yerine getirebilmeleri bakımından hayati öneme sahiptir. Bu çalışmada Kızılay’a güvenin bağışta bulunma niyetine etkisinde şeffaflığın düzenleyici rolü araştırılmıştır. Ayrıca güvenin bağışta bulunma niyeti ve şeffaflık üzerindeki doğrudan etkisi ve şeffaflığın bağışta bulunma niyeti üzerindeki doğrudan etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yaşayanlar oluşturmaktadır. Örneklem ise 317 kişiden oluşmaktadır. Örnekleme sosyal medya platformlarında paylaşılan anket formuyla ulaşılmıştır. Ankette bir hayır kurumu olan Kızılay’a yönelik güven, şeffaflık ve bağışta bulunma niyetine ilişkin maddeler bulunmaktadır. Örnekleme ulaşmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Hipotezlerin test edilmesi için yapısal eşitlik modellemesi ve Process Macro kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre, Kızılay’a güvenin bağışta bulunma niyetine etkisinde şeffaflığın düzenleyici rolünün olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Güvenin bağışta bulunma niyeti ve şeffaflık üzerinde doğrudan olumlu etkisinin olduğu bulunmuştur. Şeffaflığın bağışta bulunma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Tek örneklem t-testi kullanılarak elde edilen bulgularda, katılımcıların Türk Kızılayı'na güvenmedikleri ancak faaliyetlerini şeffaf bir şekilde yürüttükleri sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.24988/ije.1547753
dc.identifier.endpage 727 en_US
dc.identifier.issn 1308-8173
dc.identifier.issn 1308-8505
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 714 en_US
dc.identifier.trdizinid 1331700
dc.identifier.uri https://doi.org/10.24988/ije.1547753
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1331700/the-effect-of-trust-in-charities-on-donation-intention
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/28885
dc.identifier.volume 40 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof İzmir İktisat Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Hayır Kurumlarına Güvenin Bağışta Bulunma Niyetine Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files