Hayatımızdaki Basit Makineler İle İlgili Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

dc.contributor.author Gülseven, Emine
dc.date.accessioned 2025-05-10T16:56:41Z
dc.date.available 2025-05-10T16:56:41Z
dc.date.issued 2018
dc.department T.C. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi en_US
dc.department-temp Van Yüzüncü Yil Üni̇versi̇tesi̇ en_US
dc.description.abstract Fen bilimlerinde önemli bir yeri olan problem çözme becerileri,öğrencilerin öğrenme sürecinde aktif olmasını sağlayan, kendiöğrenmelerinde sorumluluk alma duygusunu geliştiren, öğrenmeninkalıcılığını arttıran temel becerilerindendir. Aynı zamanda bu beceriler,öğrencilerin günlük hayatta karşılaşılaştıkları problemleri çözmelerindeönemli rol oynamaktadır. Bundan dolayı Fen Bilimleri dersininhedeflerindenbirisideöğrencilereproblemçözmebecerisikazandırmaktır. Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf Fen Bilimleri dersindeki“Hayatımızdaki Basit Makineler” konusunda öğrencilerin problem çözmebecerilerinin ne düzeyde olduğunu açık uçlu sorular yardımıylabelirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Van ili merkezbir ortaokulun sekizinci sınıfında öğrenim gören 106 (50 kız ve 56 erkek)öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada 10 adet açık uçlu sorudan oluşanveri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilenaçık uçlu soruların uzman görüşü alınarak kapsam geçerliğisağlanmıştır. Öğrencilerin açık uçlu sorulara vermiş oldukları cevaplarındeğerlendirilmesi için puanlama kriterleri kullanılmıştır. Sayısallaştırılanverilerin analizinde ise Shapiro-Wilks testi, tek yönlü varyans analizi(one-way ANOVA) ve Post Hoc (Tukey HSD) testi uygulanmıştır. Yapılananaliz sonuçlarına göre, açık uçlu sorulardan elde edilen bulgulardaöğrencilerin son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Öğrencilerin açık uçlu sorulardan aldıklarıtoplam puanlarının yüksek olmasından dolayı konuya yönelik problemçözme becerilerinin yeterli düzeyde olduğu sonucuna varılabilir. FenBilimleri öğretmenlerinin bu tür uygulamaları farklı ünitelerdeuygulamaları, öğrencilerin konuların daha etkili öğrenecekleridüşünülmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.7827/TurkishStudies.13794
dc.identifier.endpage 833 en_US
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.issue 19 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 811 en_US
dc.identifier.trdizinid 301270
dc.identifier.uri https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13794
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/301270/hayatimizdaki-basit-makineler-ile-ilgili-ortaokul-ogrencilerinin-problem-cozme-becerilerinin-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/3771
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Gülseven, Emine
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Hayatımızdaki Basit Makineler İle İlgili Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files