Determining the Relationship Between the Attitudes of Individuals in Youth Tourism Regarding Online Information Resources and Perceived Value of Destination

dc.contributor.advisor Şahin, Sedat
dc.contributor.author Aygün, Yücel
dc.date.accessioned 2025-05-10T20:14:00Z
dc.date.available 2025-05-10T20:14:00Z
dc.date.issued 2022
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırma gençlik turizmine katılan bireylerin online bilgi kaynaklarına ilişkin tutumları ile algılanan destinasyon değeri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniğinin gençlik turizmi katılımcılarına uygulanması ile gerçekleştirilmiş ve çevrimiçi bir anket düzenlenerek katılımcıların deneyimleri anket sonuçlarının analizleri ile SPSS paket programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Turizm destinasyonlarında deneyim değerleri ziyaretçilerin katılımı ve motivasyonlarıyla oluşmaktadır ve bunun devamında ziyaretçilerin deneyimlerini online bilgi kaynakları aracılığıyla paylaşması gelmektedir. Araştırma sonucunda online bilgi kaynakları ile algılanan destinasyon değeri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmadan çıkarılabilecek bir diğer sonuç ise bireysel kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriklerin kurumlar tarafından oluşturulan içeriklere göre daha çok tercih edildiği ve güvenildiğidir.
dc.description.abstract This research was conducted to determine the relationship between the attitudes of individuals participating in youth tourism towards online information resources and the perceived destination value. The study was carried out by applying the survey technique, one of the quantitative research methods, to the youth tourism participants, and an online survey was organized and the experiences of the participants were analyzed and interpreted in the SPSS package program with the analysis of the survey results. Experience values in tourism destinations are formed by the participation and motivation of visitors, followed by the sharing of their experiences through online information resources. As a result of the research, a positive and significant relationship was determined between online information sources and perceived destination value. Another conclusion that can be drawn from the research is that the content created by individual users is more preferred and trusted than the content created by institutions. en_US
dc.identifier.endpage 101
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65RFI3S9GiB0eJQM4a27ZPjZGoH5WcPbs14M1ooki8JsL
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14720/23788
dc.identifier.yoktezid 711107
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Algılanan değer
dc.subject Bilgi kaynakları
dc.subject Destinasyon
dc.subject Elektronik bilgi kaynakları
dc.subject Gençler
dc.subject Gençlik turizmi
dc.subject Turizm işletmeciliği
dc.subject Çevrimiçi bilgi arama stratejileri
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Perceived value en_US
dc.subject Information sources en_US
dc.subject Destination en_US
dc.subject Electronic information resources en_US
dc.subject Youngs en_US
dc.subject Youth turism en_US
dc.subject Tourism business en_US
dc.subject Online information search strategies en_US
dc.title Determining the Relationship Between the Attitudes of Individuals in Youth Tourism Regarding Online Information Resources and Perceived Value of Destination en_US
dc.title.alternative Gençlik Turizmine Katılan Bireylerin Online Bilgi Kaynaklarına İlişkin Tutumları ile Algılanan Destinasyon Değeri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections